کتاب «تربیت انسانی، تمدن اسلامی» منتشر شد

برای نخستین بار کتاب «تربیت انسانی، تمدن اسلامی» منظومه بیانات تربیتی رهبر معظم انقلاب اسلامی به کوشش وحید حُسنی هنزایی از نویسندگان یزد چاپ و منتشر شد.
تصویر کتاب «تربیت انسانی، تمدن اسلامی» منتشر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، حُسنی درخصوص کتاب گفت: در این اثر، مجموعه بیانات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه تربیتی از اوایل انقلاب تا سال ۱۳۹۲ با بهره‌گیری از منابع مختلف گردآوری و به همراه نمودار به شکل یک منظومه فکری ارائه شده است.

وی افزود: این کتاب در ۲۴۰ صفحه و قطع رقعی به همت مؤسسه فرهنگی تربیتی عروج دارالعباده و همکاری حوزه هنری استان یزد توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

این نویسنده ادامه داد: «تربیت انسانی، تمدن اسلامی» در چهار بخش شامل کلیات کار فرهنگی تربیتی، تمدن‌سازی وسیله تحقق عبودیت، تربیت نیروی انسانی و نمودار بیانات منطبق بر سلسله ولایت خدا، رسول و اولی‌الامر به بازخوانی منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در حوزه‌های تربیتی پرداخته است.

حُسنی با بیان اینکه پژوهش، گردآوری، تنظیم و اجرای آزمایشی راهبردهای مطرح شده در این اثر از سال ۹۲ تا ۹۹ ادامه داشته گفت: هرچند تدوین و نگارش کتاب پیش از چهل سالگی انقلاب اسلامی و صدور بیانیه گام دوم آغاز شد ولی تمدن اسلامی و موضوعات بیانیه گام دوم از سال‌ها قبل در منظومه فکری معظم‌له وجود داشته و چشم انداز بلامنازع فعالیت‌های فرهنگی بر شمرده می‌شود که در کتاب نیز به آن‌ها اشاره شده است.

این مدرس نویسندگی افزود: در این اثر اهداف تربیتی و ارزش‌های محوری و راهبردی کلان تربیت در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی استخراج شده که برای مسئولان فرهنگی و تربیتی بسیار راهگشا است.

وی مربیان، مدیران، مسئولان تربیتی در حوزه‌های مختلف فرهنگی و مجموعه‌های فرهنگی و تربیتی را مخاطب اصلی این کتاب دانست و گفت: در این اثر که نتیجه ساعت‌ها مطالعه، پژوهش و هم‌اندیشی با صاحب‌نظران و کارشناسان خبره است روش‌های سازماندهی، برنامه‌ریزی و فعالیت مجموعه‌های فرهنگی تربیتی ارائه و نقشه راه آن‌ها ترسیم شده است.

به گفته حُسنی، استقبال خوب و ضرورت نیاز مجموعه‌های فرهنگی تربیتی به نقشه راه، موجب تولید و انتشار این کتاب شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر نسخه کاغذی، نسخه‌ الکترونیک این اثر نیز منتشر شده که در سایت و اپلیکیشن طاقچه‌ در دسترس عموم قرار دارد.

285383