ارائه خدمات جایگزین برای کارگزاری ها تعریف شده است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه تاکید این سازمان بر الکترونیکی کردن خدمات و ارائه سرویس ها به صورت غیرحضوری است، گفت: از سوی دیگر نمی خواهیم کارگزاری ها متضرر شوند و خدمات جایگزین برای آنها تعریف می کنیم.
تصویر ارائه خدمات جایگزین برای کارگزاری ها تعریف شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، مصطفی سالاری صبح امروز در نشست با مسئولان تعدادی از کارگزاری ها افزود: از خرداد سال گذشته تمدید اعتبار دفترچه حذف و در اسفند نیز صدور دفترچه کاغذی متوقف شد و با توجه به اینکه عمده درآمد کارگزاری ها از امور مربوط به دفترچه بود، منابع مالی کارگزاری کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: همزمان با اجرای طرح 3070 (ارائه 30خدمت مهم به صورت غیرحضوری که منجر به کاهش 70 میلیونی مراجعه می شود) به کارگزاری ها اجازه داده شد که به مدت 6 ماه خدمات غیرحضوری این طرح را به مراجعه کنندگان حضوری ارائه دهند و البته این برنامه موقتی است.

سالاری تصریح کرد: هدف سازمان تامین اجتماعی حفظ کارگزاری هاست. تلاش ما این است که از ظرفیت کارگزاری ها برای کارهای میدانی استفاده کنیم. طی بخشنامه ای که در روزهای آینده صادر خواهد شد، بازرسی کارگاهی به کارگزاری ها واگذار می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، هدفگذاری ایجاد کارگزاری ها را صحیح برشمرد و گفت: با دیجیتالی شدن خدمات این سازمان تعدادی از خدماتی که توسط کارگزاری ها ارائه می شد، حذف شد. نیت ما این است که کارگزاری ها برقرار باشند و خدمات دیگری ارائه دهند.

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در سالهای اخیر با توجه به غیرحضوری شدن خدمات این سازمان، برخی خدمات به کارگزاری ها واگذار شده اند. در حال حاضر برای آن دسته از بیمه شدگانی که قادر به استفاده از سیستم الکترونیکی نیستند کارگزاری ها خدمات طرح 3070 را ارائه می هند.

مهرداد قریب افزود: خدمات ماده 90( معاینات قبل از استخدام کارگران) و رسیدگی اسناد پزشکی خسارت متفرقه توسط کارگزاری ها ارائه می شوند. در ادامه این جلسه تعدادی از روسای کارگزاری ها به بیان مطالب خود پرداختند.

285355