پرسون گزارش می دهد؛

تیغ پلیس آگاهی بر گلوی باند سرقت مسلحانه جنوب پایتخت

کارآگاهان پلیس آگاهی پایتخت در یک عملیات ضربتی، موفق به انهدام باند سرقت مسلحانه محموله در جنوب پایتخت شدند.
تصویر تیغ پلیس آگاهی بر گلوی باند سرقت مسلحانه جنوب پایتخت

به گزارش سایت خبری پرسون، اسفند ماه خبر سرقت باند مسلحانه محموله در جنوب پایتخت به پلیس آگاهی پایتخت واصل گردید؛ کارآگاهان زبده پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند.

به همت پلیس آگاهی پایتخت سارقان مسلح محله شورآبادی ها دستگیر شدند.

سردار علیرضا لطفی" رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ " شرح ماجرا را اینچنین بیان کرد:

اسفند ماه شکایتی به اداره یکم پلیس آگاهی مبنی بر سرقت مسلحانه محموله در جنوب تهران، محله شور آباد واصل گردید.شکات وقتی مراجعه کردند گفتند یک باند ۶ نفره در بخش جنوبی تهران در محله شور آباد تحت عنوان مامور به شکل مسلحانه به آنها حمله و با بستن دست، پای و چشم سوار کردن آن ها بر خودروی خود اینها را در خیابان میچرخاندند تا سایر همدستان آن ها این امکان را پیدا کند که محموله را سرقت و تخلیه کنند و سپس افراد را در نقاطی که پیشی بینی کرده بودند، رها میکردند.

کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند و مشخص شد که اعضای باند ۶ نفره با استفاده از دو دستگاه خودرو و در پوشش مامور اقدام به شناسایی محموله های بار می کردند. سرکرده این باند که سرایدار در انبار شور آباد بود؛ نقش زاغ زن را انجام میداد و خودروهایی که دارای بار ارزشمند بوده را شناسایی و به هم جرمان و اعضای باند خود اطلاع میداد؛ اعضای باند هم به شکل مسلحانه اقدام به سرقت می کردند.

این مجرمان از پلاک های مخدوش و جعلی استفاده می کردند. با اقدامات علمی کارآگاهان زبده پلیس آگاهی، موفق شدیم که یکی از این نفرات را در انبارهای شور آباد تهران شناسایی و دستگیر و نفرات بعدی در مناطق مختلف تهران دستگیر شدند. مجرمان تاکنون به ۳ فقره سرقت مسلحانه بار اعتراف کردند که ارزش ریالی سرقت ها ۵ میلیارد تومان برآورد شده است؛ ولی پیش بینی ما این است که دارای موارد دیگری نیز هستند زیرا این افراد از سارقان سابقه دار هستند و پلیس به طور جدی پیگیر است.

۲ قبضه سلاح، ۴ دستگاه خودرو و مقادیری اموال که با آن ها تحت عنوان مامور اقدام به سرقت می کردند، ۲ دستگاه وانت نیسان محموله های ۱۵۰ طاقه پارچه کشف و ضبط گردید. مکرر به مردم تذکر دادیم اگر کسی ادعای مامور بودن را کرد ، حتما از او مطالبه حکم ماموریت و کارت شناسایی داشته باشید و اگر باز هم تردید داشتید با پلیس ۱۱۰ تماس حاضل نمایید.

سردار لطفی به مامور نماها هشدار جدی دادند که با جدیت با آن ها برخورد خواهیم کرد.

ریشه این موضوع به مدیران انبارداران برمی گردد که پلیس مکرر اخطار داده و بیان کرده است که برای بکار گیری از فردی به عنوان انبار دار، حتما این افراد توسط بخش های مختلف تعیین صلاحیت شوند؛ ولی علیرغم این مدیران با بی توجهی به این مساله این افراد را به کار میگیرند و نظارتی نیز ندارند.

اظهارات شکات:

شاکی اول:

اواخر اسفند ماه سال ۹۹ یک محموله بار تحت شرکت تهران سعادت به مقصد اصفهان صادر کردیم که روز بارگیری راننده ام بعد از بارگیریبه سمت اصفهان حرکت کرد؛ اما در منطقه سروآباد چند سارق مسلح مسیر اورا بستند و خود را مامور معرفی کردند، سپس به سمت راننده حمله ور و دست، پا و چشم های او را بستند؛ سپس در منطقه ای رهایش کردند. ارزش محموله بار ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود. به پلیس آگاهی جهت شکایت مراجعه کردیم و با وجود اینکه در ایام عید و روزهای کرونایی بود اما از هیچ تلاشی دریغ نکردند و توانستند در مدت کوتاهی مجرمان را پیدا کنند و اموال مسروقه را کشف و ضبط نمایند.

شاکی دوم:

بار پارچه به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان داشتم و بارگیری کرده به سمت شهرستان به راه افتادم؛ که چند نفر تحت عنوان مامور جلوی وانت را مسدود کردند و به من حمله ور شدند و بعد از بستن دست، پا و چشم های من، در بیابانی رهایم کردند.

اظهارات متهم:

چندسال داری؟

۳۵ ساله هستم.

آیا سابقه دار هستی؟

بله و دفعه پیش به جرم موادمخدر به زندان افتادم.

به چه علت به سرقت روی آوردی؟

به علت فقر و بیکاری و اینکه دوستان ناباب مرا وسوسه کردند که بیا سرقت کنیم و پولدار شویم‌.

چطور سوژه ها را شناسایی می کردی؟

یکی از دوستان انبار دار بود و سوژه ها را شناسایی می کرد و به ما اطلاع می داد؛ من هم به کمک دیگر دوستان جلوی ماشین را مسدود و به رانندگان حمله می کردیم و بار آنها را به سرقت می بردیم‌.

چه توصیه ای داری؟

نان در آوردن از راه نادرست، عاقبت خوشی را ندارد و به شدت پشیمان هستم. به ثروت نرسیدم و مایه آبرو ریزی خانواده ام هم شدم‌‌.

تحقیقات تکمیلی برای سوابق کیفری متهمان و دستگیری خریداران اموال مسروقه و شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

شاکیان از سردار علیرضا لطفی و کارآگاهان پلیس آگاهی تقدیر و تشکر کردند.

گزارش از ساراپیرانه

انتهای پیام/

285351