در پی برگزاری نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی»؛

اسماعیل امینی به عنوان دبیر علمی انتخاب شد

اسماعیل امینی برگزیده دبیرعلمی نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» شد.

تصویر اسماعیل امینی به عنوان دبیر علمی انتخاب شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، دکتر اسماعیل امینی به عنوان دبیرعلمی نخستین دوسالانه جایزه ملی غزل «حسین منزوی» انتخاب شد.

دکتر «اسماعیل امینی» متولد سال 1342 اصالتاً اهل خلخال است و زمینه فعالیتی وی سرایش، نویسندگی، پژوهش، تدریس و داوری است.

وی در ساختن چهارشنبه‌های گل‌آقایی با کیومرث صابری همکاری می‌کرد و عضو تحریریه هفته‌نامه، ماهنامه و سالنامه گل‌آقا بوده است.

او سرایش شعر را از نوجوانی آغاز کرد و به دو زبان فارسی و ترکی شعر می‌سراید.

وی دارای مدرک درجه یک هنری در رشته شعر از شورای عالی ارزشیابی هنرمندان است.

پژوهش‌های ارزشمندی در زمینه طنز انجام داده مانند پایان نامه‌اش در دوره کارشناسی ارشد؛ موضوع آن «طنز در مثنوی» است که بعدها آن را به صورت کتابی با نام خندمین تر افسانه (جلوه‌های طنز در مثنوی معنوی) منتشر کرد.

وی صاحب رتبه‌های نخست در جشنواره‌های مهم ادبی است، مانند کسب رتبه نخست در بخش پژوهش جشنواره بین المللی طنز، کسب عنوان برتر در بخش فعالیت‌های ادبی جشنواره فجر، همچنین دبیریِ علمی دو دوره از جشنواره شعر فجر (جشنواره نهم و دهم) بر عهده‌ وی بوده است.

اسماعیل امینی تجربه داوری و کارشناسی در جشنواره‌های ادبی و فرهنگی را دارد و در جشنوارۀ شعر فجر، جشنواره تولیدات صداو سیما، کنگره دفاع مقدس، جشنواره بین‌المللی طنز، جشنواره شعر گل سوری در افغانستان، جشنواره سراسری کانون‌های دانشجویی، جشنوارۀ کانون‌های مساجد کشور، جایزه ادبی پروین اعتصامی، جایزۀ کتاب اول، جشنوارۀ شعر رضوی، جایزه کتاب‌سال نیز به عنوان داور فعالیت کرده است.

جایزه ملی غزل حسین منزوی در سه بخش تک اثر، کتاب و پژوهش و تحقیق در حوزه اشعار منزوی برگزار می‌شود که علاقه‌مندان تا آخر اردیبهشت‌ سال ۱۴۰۰ برای ارسال آثار خود فرصت دارند.

285342