سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد:

بازگشت نماینده ویژه ایران برای ادامه مذاکرات به وین

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران با تیمش به وین بازمی گردد تا این هفته دور سوم مذاکرات را شروع کند.
تصویر بازگشت نماینده ویژه ایران برای ادامه مذاکرات به وین

به گزارش سایت خبری پرسون، ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور در کنفرانس خبری شب گذشته‌اش در پاسخ به این سوال که درباره رخ دادهای این هفته مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین چه نظری دارد و اتفاقات بعدی چه خواهند بود، گفت: درباره این که چه اتفاقی قرار است بیفتد، رابرت مالی نماینده ویژه ایران اوایل این هفته به وین باز می گردد. ما دو دور مذاکره را تکمیل کرده ایم. رابرت مالی با تیمش به وین باز می گردد تا این هفته دور سوم مذاکرات را شروع کند.

او در پاسخ به این که مذاکرت چه مدت طول خواهد کشید و آیا انتظار نهایی شدن چیزی را در این دور از مذاکرات دارد یا نه، بیان کرد: فکر می کنم هفته گذشته از مقامات وزارت امور خارجه شنیدید که راهی طولانی در پیش داریم. حداقل ما فکر می کنیم که مسیری طولانی باشد. فکر می کنم چیزی که هفته پیش گفتم، این که احتمالا مسیری که پیش رو داریم از مسیری که پشت سر گذاشته ایم طولانی تر است، امروز هم درست است. باید دید که رابرت مالی و تیمش در میدان مذاکره در وین به چه چیزی دست می یابند.

مذاکرات هیات های مذاکره کننده ایران و ۱+۴ در وین که همزمان هیات مذاکره کننده آمریکا نیز به طور غیرمستقیم در جریان روند گفت وگوها قرار می‌گیرد، امروز (سه شنبه) از سر گرفته می شود.

هیات مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان به سرپرستی سید عباس عراقچی روز دوشنبه برای ادامه مذاکرات راهی وین شد.

رایزنی‌ها و مذاکرات دو جانبه هیات ایران با هیات‌های مذاکره کننده در گروه ۱+۴ نیز ادامه خواهد داشت.

این مذاکرات روز سه شنبه در حالی از سرگرفته می شود که هیات‌ها نتایج مذاکرات در آخرین دور را برای تصمیم‌گیری به پایتخت هایشان برده بودند و اکنون باید دید که با تصمیمات تازه اتخاذ شده مذاکرات برای احیای برجام ادامه می یابد یا خیر.

بر اساس آخرین بیانیه نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات برجامی، پیشرفت در دو هفته اخیر حاصل شده است اما کارهای دشوار بیشتری مورد نیاز است.

هم چنین بنا بر تفاهم کشورها در آخرین دور از مذاکرات قرار شد تا علاوه بر کارگروه هسته ای و تحریم ها، سومین کارگروه نیز تشکیل شود تا به مشکلات مرتبط با سلسله مراتب [بازگشت به برجام] رسیدگی کند.

285221