شرکت توانیر توان کامل حفاظت از شبکه های برق را ندارد

سرپرست شرکت توزیع برق استان البرز با بیان اینکه حفاظت کامل از شبکه ها و پست های برق دارای هزینه فراوانی بوده که از توان شرکت توانیر خارج است، گفت: افزایش همکاری های نیروی انتظامی در پیشگیری از خسارات شبکه های برق تاثیر گذار خواهد بود.
تصویر شرکت توانیر توان کامل حفاظت از شبکه های برق را ندارد

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، رامین فرج با بیان اینکه طول شبکه توزیع برق استان ۱۲ هزار کیلومتر است، خاطرنشان کرد : تلاش ها بر تجهیز تمام شبکه ها به کابل های خودنگهدار معطوف شده است.

وی اشاره ای به وجود ۱۷ هزار پست برق در استان البرز داشت و افزود: طرح ایمن سازی و حفاظت در آنها در مقابل حوادثی مانند سرقت ها در دستور کار قرار گرفته و بخش زیادی از آنها با کابل های خودنگهدار و آلومینیومی ایمن سازی شده است.

این مسئول اضافه کرد : از سه سال پیش تاکنون در جریان نوسازی و توسعه پست های برق ، کابل های خودنگهدار ، جایگزین سیم های مسی شده که البته تکمیل این پروژه به اعتبار فراوان و زمان هشت ساله نیاز دارد.

فرج تصریح کرد: سرقت کابل های برق تاکنون خسارات فراوانی به شرکت توزیع برق استان البرز وارد کرده است به همین دلیل تلاش ها بر ایمن سازی شبکه های توزیع برق با استفاده از کابل های خود نگهدار معطوف شده است.

وی بیان داشت : سرقت کابل های مسی برق سبب می شود تا برای جایگزینی آنها اعتبار فراوانی به مصرف برسد ضمن آنکه اختلال در توزیع شبکه برق به نوبه خود خسارت دیگری برای فروش انرژی به مشترکان است.

فرج ضمن قدردانی از همکاری خوب نیروی انتظامی با شرکت توزیع برق استان در محافظت از شبکه های برق، افزود: افزایش این همکاری ها در پیشگیری از خسارات تاثیر گذار خواهد بود.

سرپرست شرکت توزیع برق استان البرز در پایان اظهار داشت: حفاظت کامل از شبکه ها و پست های برق دارای هزینه فراوانی بوده که از توان شرکت توانیر خارج است و باید با همراهی بیشتر مردم و نیروی انتظامی این سرمایه های ملی و عمومی محافظت شود.

285191