مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

برای کنترل سیلاب کمر همت بسته شد

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان از شروع اقدامات ادامه‌دار کنترل سیلاب و آبخوان‌داری در این استان خبر داد.

تصویر برای کنترل سیلاب کمر همت بسته شد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، خلیل آقاجانلو اظهار کرد: برنامه اجرای اقدامات ادامه‌دار کنترل سیلاب و آبخوان‌داری در هفت حوزه شهری در زنجان ادامه دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به اینکه حوزه شهری ابهر، آب‌بر، «چهرآباد، والایش، قزل تپه، گچی قشلاق، و کرسف» در سال‌جاری در دست تدوین است، اضافه کرد: پس از تدوین پیشنهاد به سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه با تامین اعتبار لازم، اجرای این طرح‌ها آغاز می‌شود، اضافه کرد: مجموع اعتبار درخواستی برای این طرح‌ها 240 میلیارد ریال است.

آقاجانلو با اشاره به اینکه تامین اعتبار برای اجرای 10 پروژه از محل اعتبارات استانی نیز در دست انجام است، عنوان کرد: اعتبارات استانی مورد درخواست نیز 270 میلیارد ریال است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در ادامه با اشاره به آغاز فصل گرم سال عنوان کرد: آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع یکی از شایع‌ترین حوادث کشور محسوب می‌شود و با افزایش دما آمار حریق نیز افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه عامل انسانی دلیل اصلی بیشتر آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع استان است، تاکید کرد: از شهروندان و طبیعت گردان درخواست می‌شود از رهاسازی مواد شیشه‌ای، خرده شیشه و اشیا مشابه در داخل جنگل‌ها و مراتع و همچنین روشن کردن آتش در مراتع خودداری کنند.

منبع: فارس

285152