معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان:

شمار کرونایی های در بستر بیماری به 726 نفر رسید

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از ۷۲۶ کرونایی بستری شده در بیمارستان‌های زنجان خبر داد و گفت: ۵۵ مورد از این آمار مربوط بستری‌های دیروز است.

تصویر شمار کرونایی های در بستر بیماری به 726 نفر رسید

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، دکتر علیرضا آرمانی کیان افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی کرونا بر اساس تست آزمایشگاهی به ۶۸ هزارو ۲۱۷ نفر رسید که ۶۶۸ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.

وی اضافه کرد: آمار موارد مثبت سرپایی استان همچنان روند افزایشی دارد و این موضوع بیانگر آن است که تعلل و غفلت از پروتکل‌های بهداشتی به ویژه برگزاری دورهمی ها می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند.

به گفته وی، بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرایط کرونایی همه شهرهای استان به جز ایجرود نارنجی بوده که وضعیت متفاوت‌تری را رقم زده است.

این مسوول با بیان اینکه در مدت شیوع ویروس کرونا تاکنون یک‌ هزار و ۳۲۴ نفر در استان زنجان جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند گفت: بر اساس گزارشهای اعلام شده روز گذشته هفت مورد فوتی در استان ثبت شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۷۶ هزارو۵۲۲ نفر رسیده است.

آرمانی کیان افزود: طبق گزارش های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای هشت هزارو ۳۰۵ نفر به بیماری کووید - ۱۹ در استان زنجان ثابت شده است و ۶ هزار و 573 نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

قزلباش ادامه داد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۲۳ هزارو ۹۵۹ رسیده است.

این مسوول تاکید کرد: در زمان حاضر شمار مبتلایان و بستری ها در بیمارستان‌های این استان روند صعودی به خود گرفته که برای کنترل هرچه بهتر این بیماری، همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی عموم امری مهم و ضروری است.

منبع: ایرنا

285148