این دختر روستایی موفق به کسب بورسیه دانشگاه "هاروارد" شد

یک دختر روستایی به نام "سیما کوماری" از روستایی در "جارکند" هند باعث افتخارآفرینی برای مردم این کشور شد و توانست بورس تحصیلی کامل دانشگاه هاروارد را به دست آورد.
تصویر این دختر روستایی موفق به کسب بورسیه دانشگاه "هاروارد" شد

به گزارش سایت خبری پرسون، این دانش‌آموز هندی که در روستای خود مربی‌گری فوتبال می‌کند،‌ موفق به راه‌یابی به دانشگاه هاروارد و کسب بورسیه کامل این دانشگاه شد.

سیما، فرزند پدری و مادری بی‌سواد در یکی از روستاهای هند است که توانست با اصرار،‌ازدواج اجباری در نوجوانی را نپذیرد و به یک تیم فوتبال بپیوندد.

وی سال‌ها از حق تحصیل خود دفاع کرد و برای بازی فوتبال بارها مورد تمسخر دیگران قرار گرفت. ولی هم‌اکنون، اولین زن در خانواده خود خواهد بود که به دانشگاه می‌رود.

نکته جالب اینجاست که امسال، به دلیل تقاضای زیاد برای راه‌یابی به دانشگاه هاروارد، این دانشگاه تعداد پذیرش کمی داشته است.

سیما نیز با وجود این شرایط و در این سال بسیار رقابتی موفق به کسب بورسیه این دانشگاه شده است.

این دختر روستایی گفت: " برابری جنسیتی"، تحولی است که دوست دارم در روستای خودم و کل جهان مشاهده کنم. برابری جنسیتی برای جامعه روستایی من و کاهش بی‌عدالتی در برابر زنان در مشکلاتی از قبیل تبعیض جنسیتی، خشونت خانگی علیه زنان، کودک همسری و غیره ضروری است. چنین امری نه‌تنها سبب رشد اقتصادی می‌شود،‌ بلکه رشد اجتماعی را نیز به دنبال دارد.

وی ادامه داد: من قصد دارم در روستای خودم یک سازمان ایجاد کنم که دو هدف را دنبال کند.این اهداف شامل راه‌اندازی یک تجارت کوچک برای زنان روستا است تا استقلال مالی پیدا کنند و دیگری آموزش زنان در مورد حقوق آنهاست.

البته سیما هنوز رشته انتخابی خود برای تحصیل در دانشگاه هاروارد را انتخاب نکرده است.

پس از موفقیت بزرگ سیما،‌ چندین سلبریتی هندی مانند "پریانکا چوپرا"( Priyanka Chopr) بازیگر هالیوود و بالیوود به این موفقیت واکنش نشان دادند و سیما را خارق‌العاده نامیدند.

284998