همزمان با اصلاح گسترده بازار رمزارزها صورت گرفت؛

افزایش چشمگیر حجم معاملات در صرافی ها

بر اساس اطلاعات جمع آوری شده توسط The Block، حجم معاملات ثبت شده در صرافی های ارزهای رمزنگاری شده در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) به رکورد 1.3 تریلیون دلار رسیده است.

تصویر افزایش چشمگیر حجم معاملات در صرافی ها

به گزارش سایت خبری پرسون، همانطور که در نمودار زیر نشان داده شده است، این رقم، رکورد معاملات ثبت شده در صرافی های قانونی در ماه فوریه (بهمن 99) را تحت الشعاع قرار می دهد. افزون بر این، این سومین ماه متوالی است که حجم معاملات صرافی ها از مرز 1 تریلیون دلار فراتر رفته است.

یکی از توضیحات احتمالی افزایش فعالیت در صرافی های غیر متمرکز در هفته های اخیر را می توان در مقایسه نمودارهای حجم معاملات با نمودار قیمت بیت کوین (BTC) یافت که همبستگی احتمالی بین افت قیمت BTC و افزایش فعالیت معاملات را نشان می دهد.

همانطور که قیمت بیت کوین از 6 آوریل تا 8 آوریل (17 تا 19 فروردین) کاهش یافت، حجم معاملات در صرافی ها شروع به افزایش کرد و روز 7 آوریل (18 فروردین) به اوج خود رسید. همانطور که در نمودار بالا مشاهده می شود، حجم روزانه در صرافی های غیرمتمرکز روز 22 آوریل (2 اردیبهشت) به بالاترین سطح خود در هفته های اخیر رسید زیرا بیت کوین و بازار بزرگ ارزهای رمزنگاری شده رکود قابل توجهی را تجربه کردند به طوری که کل سرمایه بازار کریپتو بیش از 324 میلیون دلار سقوط کرد.

رویدادهای مهم بازار در این ماه، ثبت بالاترین قیمت تاریخ بیت کوین و همچنین رکورد جدید یک روزه لیکوئید شدن قراردادهای آتی رمزنگاری پس از افت بازار در روزهای پایانی هفته گذشته هستند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: theblockcrypto و cointelegraph

284698