مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

مراکز بهزیستی به رنگ سفید کرونایی است/ بهزیستی آماده دریافت کمک‌های مردمی است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از نبود هیچ گزارشی مبنی بر وجود بیمارکرونایی در این مراکز خبر داد و گفت: اقدامات کنترلی مانع از حضور کرونا در مراکز بهزیستی شده است.
تصویر مراکز بهزیستی به رنگ سفید کرونایی است/ بهزیستی آماده دریافت کمک‌های مردمی است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، محمد محمدی قیداری با اشاره به اینکه مزیت مهم بهزیستی نسبت به دیگر نهادهای حمایتی همراهی موسسات خیریه است، اظهار کرد: جذب مشارکت‌ها و تامین نیازهای اساسی مددجویان بدون همراهی و کمک این موسسات بسیار سخت است و اجرای طرح‌ها و برنامه‌های اجتماع محور و حمایتی مبتنی بر مسائل اجتماعی در هیچ کجای دنیا بدون همراهی و همکاری موثر و پر رنگ تشکل‌های غیر دولتی و مردم نهاد به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ موسسه خیریه و ۴۰ مرکز مثبت زندگی با بهزیستی زنجان در پویش ایران همدل همکاری دارند، افزود: برای خیریه‌ها در سال جاری سهمیه‌ سبد غذایی تعیین شده است و این میزان سبد غذایی، جزو شاخص‌های مهم ارزیابی عملکرد آنها است و مؤسسات برتر مورد توجه و تقدیر قرار گرفته و در همکاری‌های آتی مورد توجه ویژه خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل فرآیند جذب مشارکت‌های مردمی به مراکز مثبت زندگی نیز ابلاغ شده است، عنوان کرد: این مراکز ملزم هستند با روش‌های مشخص و با مشارکت مردم نسبت به شناسایی ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و نقاط قوت منطقه مشارکت کنند و با مشارکت خود مردم برای آنها برنامه‌ریزی کنند.

محمدی قیداری ِبا بیان اینکه در راستای شفاف‌سازی نحوه توزیع مشارکت‌های مردمی، تمامی اقلام توزیع شده در بین مددجویان در سامانه ارمغان بهزیستی ثبت خواهد شد، افزود: موسسه‌های خیریه همواره در کنار بهزیستی بوده و همکاری خوبی نیز داشته‌اند و با توجه به اینکه این پویش با همکاری موسسه‌های خیریه تحت نظارت بهزیستی اجرا خواهد شد، امیدواریم مردم نیز اعتماد کرده و همکاری خوبی در این راستا داشته‌ باشند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده برای خدمت‌رسانی به عموم افراد تحت حمایت، برنامه‌ریزی اولیه برای توزیع سریع اقلام فاسد شدنی در سطح استان صورت گرفته است.

محمدی قیداری در ادامه به اقدامات این اداره کل در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: اطلاع‌رسانی دقیق، نظارت‌ها و مراقبت‌های شدید در مراکز تحت حمایت این اداره کل موجب شده مورد کرونایی گزارش نشود که این روند همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

284592