هشدار استاندار کرمان مبنی بر آمدن قطعی کرونای هندی به این استان

استاندار کرمان از فرمانداران خواست موارد نظارتی‌شان نسبت به کرونای هندی را جدی بگیرند و هرگز کوتاه نیایند، گفت: آمدن موج هندی کرونا به کشور و استان قطعی است.
تصویر هشدار استاندار کرمان مبنی بر آمدن قطعی کرونای هندی به این استان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، علی زینی وند ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان کرمان خوب گزارش شده است.

وی میزان رعایت‌ها در مرکز استان کرمان را بهتر از سایر مناطق استان دانست و افزود: در برخی شهرستان‌ها میزان رعایت پروتکل‌ها کمتر است که باید جدیت بیشتری در این زمینه داشته باشیم تا زمانی که وضعیت بهتر شود.

زینی وند حضور در دورهمی ها و مراسمات را دو دلیل عمده شیوع بیشتر کرونا ذکر و اظهار کرد: فرمانداران باید در رعایت محدودیت‌های کرونایی جدیت داشته باشند و ورودی مناطق ییلاقی را مسدود کنند.

وی بر ممنوعیت تجمع افراد به دلیل دادن افطاری و سحری تاکید کرد و افزود: نگران شیوع ویروس جدید کرونای هندی هستیم و در این زمینه باید سخت گیری ها تشدید شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه فقط با سخت گیری و اعمال محدودیت هاست که می‌توان سرعت انتشار کرونا را کم کرد، هشدار داد: باید در این زمینه بسیار مراقب باشیم که وضعیت کرونا در هند به قدری وحشتناک است که سیستم درمانی این کشور را دچار مشکلات جدی کرده و از هم پاشیده است.

زینی وند از فرمانداران خواست موارد نظارتی‌شان نسبت به کرونای هندی را جدی بگیرند و هرگز کوتاه نیایند، گفت: آمدن موج هندی کرونا به کشور و استان قطعی است.

ظرفیت بیمارستان‌های رفسنجان و سیرجان لب به لب شده است

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران نباید به سمت عادی انگاری و گشایش‌ها بروند، تاکید کرد: در این شرایط اصلاً نباید به فکر گشایش باشیم و مسئولان باید مردم را توجیه کنند که انتخاب بین مرگ و زندگی است.

وی از ممنوعیت حضور در بوستان‌ها و پارک‌ها خبر داد و افزود: باید در روزهای پایانی هفته ورودی تمامی اماکن گردشگری و مناطق ییلاقی در شهرهای قرمز مسدود شود.

زینی وند با اشاره به مصوبات ستاد ملی کرونا در خصوص شب‌های قدر گفت: در شرایط کنونی مردم از نظر روحی به این مراسم‌ها نیاز دارند اما بهتر است آنها را به انجام مراسم شب‌های احیا در منزل تشویق کنیم.

وی با اشاره به رعایت خوب پروتکل‌های بهداشتی در اماکن مذهبی گفت: فراخوان عمومی و انتشار اطلاعیه برگزاری مراسم مذهبی ممنوع است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه آمار فعلی کرونا به صورتی است که در حال عبور پیک قبلی در استان کرمان هستیم، هشدار داد: ظرفیت بیمارستان‌های رفسنجان و سیرجان لب به لب شده است که این مساله باعث نگرانی است.

284513