معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه:

امتحانات پایان سال دوره ابتدایی غیر حضوری برگزار می شود

از مجموع بیش از 180 هزار دانش آموز در حال تحصیل در استان در مقطع ابتدایی در سال تحصیلی جاری تنها 4400 نفر آنها در ارزیابی پایانی نیمسال اول تحصیلی نیاز به تلاش بیشتر داشته اند.
تصویر امتحانات پایان سال دوره ابتدایی غیر حضوری برگزار می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: معلم‌های دوره ابتدایی حق برگزاری امتحان پایان سال تحصیلی به صورت حضوری را ندارند.

ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه درخصوص تشریح نحوه ارزشیابی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، اظهار کرد: کلاس‌های درس دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تا 31 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت و پس از آن معلم‌ها در یک فرصت 10 روزه از اول تا دهم خرداد مهلت دارند تا گزارش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان را تحویل مدارس دهند.

فضلی با بیان اینکه کارنامه یا گزارش پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی توصیفی است، گفت: معلمان براساس اطلاعاتی که در طول سال تحصیلی به‌دست آورده‌اند و براساس ارزیابی‌های عملکردی که در پایان سال از یادگیری دانش‌آموزان انجام می دهند، نتایج نهایی را ثبت کرده و کارنامه دانش‌آموزان صادر می شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به اینکه کارنامه دانش‌آموزان در دوره ابتدایی کیفی توصیفی است، گفت: معلم‌های دوره ابتدایی حق برگزاری امتحان پایان سال به صورت حضوری را ندارند.

وی ادامه داد: وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان پایه‌های اول تاششم در چهار مقیاس خیلی خوب، خوب، قابل قبول و نیاز به تلاش بیشتر گزارش می‌شود که دانش‌آموزان با وضعیت نیاز به تلاش بیشتر همان دانش‌آموزان تجدیدی هستند که باید در ماه‌های تیر، مرداد و شهریور در دوره‌های آموزشی در نظر گرفته شده برای آنها از سوی مدارس با لحاظ تصمیمات ستاد ملی کرونا شرکت کرده تا به انتظارات دست پیدا کنند.

فضلی اضافه کرد: تاکید بر این است که در دوره ابتدایی مردودی نداشته باشیم چون مردودی در این دوره می‌تواند لطمات زیادی را به فرایند تحصیل دانش‌آموزان وارد کند.

وی در ادامه اشاره ای هم به وضعیت دانش‌آموزان مقطع ابتدایی استان کرمانشاه در ارزیابی‌های صورت گرفته در پایان نیمسال اول تحصیلی داشت و گفت: از مجموع بیش از 180 هزار دانش آموز در حال تحصیل در استان در مقطع ابتدایی در سال تحصیلی جاری تنها 4400 نفر آنها در ارزیابی پایانی نیمسال اول تحصیلی نیاز به تلاش بیشتر داشته اند.

فضلی اضافه کرد: هم اکنون 32 هزار و 414 دانش آموز کلاس اولی در استان مشغول تحصیل هستند که 1119 نفر آنها در ارزشیابی های پایان نیمسال اول تحصیلی نیاز به تلاش بیشتر داشته‌اند.

منبع: ایسنا

284449