روند نزولی رمزارزها؛ تکرار سقوط یا صعود مجدد

اگر معتقد به سناریوی کلی بازار هستید، حجم فروش ایجاد شده، فرصت های بیشتری برای سوار شدن به قطار رمزنگاری فراهم کرده است. اگرچه ممکن است با ماهیت ناپایدار بازار رمزارزها مجددا مواجه شویم و شاهد عقب نشینی بازار برای مدتی باشیم.

تصویر روند نزولی رمزارزها؛ تکرار سقوط یا صعود مجدد

به گزارش سایت خبری پرسون، به نظر میرسد که آخرین حجم فروش ایجاد شده به دلیل طرح مالیاتی رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن برای افراد ثروتمند است و گذر از این طرح برای بازار رمزنگاری دشوار خواهد بود. حجم فروش اخیر منجر به لیکوئید شدن نزدیک به 500 میلیارد دلار از حجم بازار شد و درحال حاضر ارزش این بازار به 1838 تریلیون دلار کاهش یافته است. بااین حال در صورت تمایل خریداران، فرصتی برای خرید رمزارز ها با تخفیف مناسبی نسبت به سطوح اخیر فراهم شده است.

توقف معاملات یک صرافی ترک

یکی دیگر از موارد نزول بازار در این هفته می تواند اخباری مبنی بر توقف صرافی رمزنگاری تودکس درترکیه باشد که ده ها هزار سرمایه گذار را در معرض خطر قرار داده است. مقامات کشور ترکیه قبل از این اتفاق به دنبال ممنوعیت معاملات رمزارزها بودند.

اخیرا تحقیقاتی در زمینه آغاز شده است که درطی آن 62 نفر در رابطه با این صرافی در استانبول بازداشت شدند. بنیانگذار و مدیر عامل صرافی، فاروک فاتح اوزر (Faruk Fatih Ozer)، قبلاً از کشور خارج شده است و فعلا دستگیر نشده است.

آلت کوین ها تحت فشار

بیشترین زیان ایجادشده در هفته گذشته مربوط به بازار آلت کوین ها بود . بازار آلت کوین ها امسال با سودهای حجیمی همراه بود و بسیاری از آنها صعود قابل توجهی را تجربه کردند. برجسته ترین نمونه آن دوج کوین بود که در روندی معادل 8000٪ سود از آغار سال جدید میلادی تجربه کرد. ارزش بازار بسیاری از آلت کوین ها ناچیز است و با کسری از دلار معامله می شوند ولی خریداران امیدوارند که “بیت کوین بعدی” را پیش از همه کشف کنند.

آیا تاریخ را تکرار خواهد شد؟

در حالی که بازار فعلی تحت فشار است، نگاهی به نمودار روزانه بیت کوین طی چند ماه گذشته می اندازیم که در سال جاری شاهد سه بار ایجاد حجم های فروش دو رقمی و سپس بازیابی های بعدی بازار شده ایم. این روند منجر به ایجاد حس امیدواری به هولدرها و سرمایه گذاران جدید بازار شده است. در نمودار روزانه طبق اندیکاتور CCI شاهد طبیعت فروش بیش از حد بازار هستیم و این ممکن است برگشت روند گاوی را محتمل کند. با این وجود، دید تکنیکال داستان را کمی متفاوت با حجم فروش اخیر در نفی روند صعودی روایت می کند.

بیت کوین همچنین یک شکست قاطعانه به زیر سطح حمایتی اندیکاتور میانگین متحرک ساده (SMA) 50 روزه ایجاد کرده است، اندیکاتوری که تا به حال که از اکتبر 2020 (مهر 1399) حمایت شده است.

نمودار قیمت روز جفت ارز (BTC / USD) اکتبر 2020 (مهر 1399) – 23 آوریل 2021 (3 اردیبهشت 1400)

اتریوم با ادامه عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین، در این هفته خبرهای اصلی را به خود اختصاص داده است. سلطه اتریوم بر بیت کوین دیروز قبل از عقب نشینی، به بالاترین سطح خود در اوت 2018(مرداد 1397) رسید. با استقرار این بازار، به نظر می رسد این روند از ادامه بیابد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: dailyfx

284432