مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی خبر داد؛

آغاز فاز دوم مرمت کاروانسرای شرکت نفت ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از آغاز دوم عملیات مرمت و احیای کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه خبر داد و گفت: اعتبار در نظر گرفته شده برای انجام مرمت‌های لازم در این کاروانسرا برابر با دو میلیارد و 200 میلیون ریال است.
تصویر آغاز فاز دوم مرمت کاروانسرای شرکت نفت ارومیه

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، جلیل جباری از آغاز آغاز فاز دوم عملیات مرمتی در کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه خبر داد و اظهار داشت: اعتبار در نظر گرفته شده برای انجام مرمت‌های لازم در این کاروانسرا برابر با دو میلیارد و 200 میلیون ریال است.

وی ادامه داد: در این مرحله از عملیلت مرمتی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مقرر شد است تا هشت طاق و قوس و جداره‌ها و پایه‌های بیرونی حجرات تخریب شده این کاروانسرا مرمت شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: عملیات مرمتی شامل مرمت پایه‌های سنگی، آجرکاری طاق و قوس‌ها، دوخت و دوز ترک‌های به وجود آمده، عایق‌کاری بام و نماکاری این بنا است که در مساحتی بالغ بر 150 مترمربع انجام می‌شود.

جباری یادآور شد: مرمت‌های اولیه انجام شده در این کاروانسرا مربوط به سال 1397 بوده که در آن سال جداره بیرونی آن مورد مرمت قرار گرفت.

قدمت کاروانسرای شرکت نفت ارومیه متعلق به اواخر قاجار و اوایل پهلوی بوده که در تاریخ 25 اسفند سال 1380 به شماره 5071 در فهرست ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

284355