پیامدهای حداقلی طرح‌های اشتغال‌زا بر روی محیط زیست

استاندار کردستان گفت: تمرکز رویکردهای زیست محیطی در یک دهه اخیر بیشتر در زمینه به حداقل رساندن پیامدهای طرح‌های اشتغالزا و اقتصادی بر روی محیط زیست طبیعی و انسانی بوده است.
تصویر پیامدهای حداقلی طرح‌های اشتغال‌زا بر روی محیط زیست

به گزارش سایت خبری پرسون، بهمن مرادنیا روز جمعه در پیامی به مناسبت روز جهانی زمین پاک اظهار داشت:
مناسبت روز جهانی زمین پاک امسال با شعار " احیای زمین؛ افزایش بهره وری برای توسعه پایدار" که توسط سازمان حفاظت محیط زیست کشور انتخاب شده، فرصت گرانبهایی است که با اندکی تامل همه آنچه از زمین به عنوان مادر حیات بهره می بریم را به یاد آوریم و قدر بدانیم. شعار جهانی مناسبت اخیر نیز " احیای زمین" انتخاب شده که نشان می دهد امروز، نه تنها روز زمین بهانه ای است برای آموزش همگانی و افزایش آگاهی رسانی در خصوص چالش های زیست محیطی، بلکه برای اکثر جوامع تبدیل به یک مناسبت مردمی شده که آنها را متفق القول کند.

در ادامه این پیام آمده است: برای نیل به اهدافی همچون کاهش آلودگی ها، کاشتن نهال، توسعه فضاهای سبز و در مجموع برای انعکاس زیبایی های بی بدیل طبیعت نیاز به آموزش همگانی است.

تمرکز رویکرد های زیست محیطی طی یک دهه اخیر در کشورمان، بیشتر بر روی به حداقل رساندن پیامدهای طرح های اشتغالزا و اقتصادی بر روی محیط زیست طبیعی و انسانی بوده است که این مهم تنها در سایه تعامل دوسویه بهره برداران با رعایت ملاحظات زیست محیطی حین فرآیندهای تولیدی، کشاورزی و صنعتی و همچنین در واحدهای خدماتی طبق قوانین و مقررات سازمان حفاظت محیط زیست محقق می شود.


امید است پاسداشت عملگرایانه چنین مناسبت های زیست محیطی در راستای پایان بخشیدن به انتشار آلودگی های آب، خاک و اتمسفر زمین باشد؛ به طوریکه زیستگاه انسان ها و گونه های گیاهی و جانوری در معرض انقراض، برای همیشه از تخریب و گرمایش جهانی مصون بماند.

منبع: ایرنا

284252