کلاهبردار رسیدساز دستگیر شد

سرهنگ کنجوریان در توصیه به شهروندان گفت: تا وصول وجه نقد به حساب خود، به صرف اینکه پیامکی از طرف خریدار نشان داده می شود اعتماد نکنند.
تصویر کلاهبردار رسیدساز دستگیر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، خبر کلاهبرداری های سایبری این روزها به یکی از خبرهای ثابت در ستون حوادث روزنانه ها و سایت های خبری تبدیل شده است.

علی رغم توصیه های اکید پلیس در راستای عدم اعتماد به افراد در اینگونه فضاها، اما متاسفانه هنوز هم هر روز شاهد کلاهبرداری به روش های مختلف در فضای مجازی و سایبری هستیم.

چندی پیش نیز خبر کلاهبرداری فردی در "سایت خرید و فروش مجازی" در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی پایگاه ششم پایتخت قرارگرفت.

متهم( پ.ر)۳۲ ساله، با استفاده از نرم افزار "رسید ساز" زمانی که کالایی را خریداری می کرده است با استفاده از این نرم افزار ، وجه را بصورت تقلبی در حساب کارسازی می کرده، در صورتی که هیچ وجهی واریز نمیشده و حتی پیام کسر از حساب نیز به حساب خودش ارسال می شده است از این رو مردم اعتماد می کردند وفروشنده وقتی حساب خود را چک می کرد متوجه میشد که هیچ وجهی به حساب آن واریز نشده است

اما بشنویم شرح ماجرا را از زبان سرهنگ علی کنجوریان " فرمانده پایگاه ششم پلیس آگاهی پایتخت" :

در پی وصول شکایت شهروندان مبنی بر کلاهبرداری سایتهای اینترنتی با اقدامات پلیسی و هماهنگی مقامات قضایی یک نفرمتهم در این خصوص دستگیر شد که تاکنون از بیش ازده مالباخته کلاهبرداری کرده است.

شیوه و شگرد این شخص بدین صورت بود که با مراجعه به درب منزل مالباختگان و ارائه رسید برنامه ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری می کرد.

توصیه ما به شهروندان این است که تا وصول وجه نقد به حساب خود به صرف اینکه پیامکی از طرف خریدار نشان داده می شود اعتماد نکنند؛ با توجه به شیوه و شگرد اخیر سارقان از افراد غریبه به داخل منزل جهت فروش اموال خود به طور جد خودداری کنند، ممکن است اشخاصی بیایند مراجعه کنند و به سرقت اموال بپردازند.

اظهارات متهم:

از داخل سایت خرید و فروش مجازی آگهی را پیداکرده و تماس می گرفتم سپس مراجعه می کردم و از طریق رسید ساز آپ یک رسیدی می ساختم و رسید کسر وجه را نیز نشان می دادم که مبلغ از حساب من کسر شده است و با صحبت کردن و نشان دادن رسید کسر وجه اعتماد سازی می کردم. تا کنون ۳ فقره کلاهبرداری انجام دادم و آنهم به علت مشکلات مالی و ورشکستگی به این کار روی آوردم. سابقه کیفری ندارم و اولین بار در دی ماه به این عمل اقدام نمودم.

وی در رابطه با اینکه هنگام خرید اموال از تراول های جعلی استفاده می نموده، گفت: تراول های جعلی حدود ۶۰ عدد بوده که مربوط به خودم نیز نبود و فردی در بلوار فردوس به من تحویل داد که زمانی که دستگیر شدم همراهم بود و هیچ گونه استفاده ای نکردم.

این متهم اظهار می دارد در این خصوص با ۶۰ نفر از سمساری ها برای فروش لوازم خانگی خریداری شده در ارتباط بوده است.

اظهارات شکات:

شاکی اول:

آگهی ساخت میز بیلیارد را در سایت خرید و فروش مجازی گذاشته بودم که این فرد ۵۰۰ هزار تومان بیعانه به من پرداخت کرد و زمان تحویل میز و نصب آن در منزلش، گفتند مابقی پول را فردا تحویل می دهم که بعد از آن موبایل خود را خاموش کردند و بعد از آن به پلیس آگاهی برای تشکیل پرونده و شکایت مراجعه کردم و پلیس آگاهی در کمتر از دو روز موفق به دستگیری متهم شد.

شاکی دوم:

حدود دو هفته پیش پرنده ای به نام کاسکو را در سایت خرید و فروش مجازی آگهی کرده بودیم که شب دو آقا با ظاهری خوشرو و موجه به منزل ما برای خرید آمدند و از نظر روان شناسی ما را جذب خود کردند، چون مبلغی که باید پرداخت می شد ده میلیون تومان بود گفتند که شماره شبا بدهید تا ازطریق ساتنا برای شما واریز کنم که ما هم دادیم و واریز کردند و حتی رسیدی هم نشان دادند و گفتند فردا صبح به حساب شما واریز می شود که صبح نیز واریز نشد و زمانی که به بانک رفتیم گفتند کلاهبرداری بوده و بلافاصله به آگاهی برای تشکیل پرونده و شکایت مراجعه کردم. ماموران در عرض دو روز توانستند کلاهبردار را دستگیر کنند.

شاکی سوم:

یک دستگاه تلوزیون LED داشتم و در سایت خرید و فروش مجازی آگهی کردم و این متهم آمد و این تلوزیون را خرید و از طریق نرم افزار آپ هزینه را واریز کرد اما هیچ وجهی به حساب نیامد و فردا هر چه تماس گرفتیم گوشی خود را خاموش کرده بود و مجبور شدیم که به آگاهی برای شکایت بیاییم. ماموران آگاهی در کمتر از دو روز موفق به دستگیری و کشف تلوزیون بنده شدند.

گفتنی است تمامی این شکات از زحمات پلیس آگاهی پایگاه ششم پایتخت تشکر و قدردانی کردند و اعلام رضایت مندی خود را نسبت به اقدامات پلیس آگاهی ابراز داشتند.

گزارش از ساراپیرانه

انتهای پیام/

284238