ارتقاء پروتکل های 5S در شرکت پاکسان

با توجه به اهمیت آراستگی محیط کار و نقش آن در بهبود روحیه افراد، کارایی ماشین آلات و دستگاه ها و کاهش هزینه ها، با دستور ویژه حسن بقائی، مدیر عامل این مجموعه، پروتکل های 5S در شرکت پاکسان بهبود یافته و با جدیت بیشتری دنبال می شود.
تصویر ارتقاء پروتکل های 5S در شرکت پاکسان

به گزارش سایت خبری پرسون، شرکت پاکسان در نظر دارد در سال جاری به منظور دستیابی سریع به اطلاعات و مدارک، داشتن محیط کاری مرتب و سازمان یافته، افزایش طول عمر وسایل و ابزارآلات کار و کاهش هزینه های مجموعه و... پروتکل های مربوط به 5S را با جدیت بیشتری دنبال نماید.

به همین منظور این مجموعه با تشکیل کمیته ای پیرامون اجرائی نمودن این طرح، در نظر دارد با تدوین آئین نامه، ضمن ایجاد فضائی آراسته و رفع موانع در این راه، عملکرد افراد و محیط کار را بهبود بخشیده و در جهت بهینه سازی نظم و انضباط در این مجموعه قدم های جدی تری نسبت به گذشته بردارد.

شرکت پاکسان حدود 1000 نفر پرسنل دارد و همین امر ضرورت تبیین چنین برنامه هایی را دو چندان می‌کند.

اجرای این برنامه منتهی به افزایش خدمات بین بخشی و واحدی شده و همکاری سازمان یافته تر کارشناسان و پرسنل این مجموعه را به دنبال دارد.

مهمترین شاخص در این طرح، تقویت کار گروهی و همدلی و همراهی کارکنان با یکدیگر بوده که آثار ماندگاری در پاکسان از خود بر جای خواهد گذاشت.

اجرای 5S یا نظام آراستگی یکی از اصلی ترین راه های پیشگیری از حوادث و افزایش بهره وری است و این عبارت بر اساس حروف ابتدای پنج واژه ژاپنی انتخاب شده است. در کتاب ها و مقالات مختلف، ترجمه های متعددی از 5S ارائه شده است که می توان در دقیق ترین ترجمه ها به عناوینی همچون ساماندهی SEIRI، نظم و ترتیب SEISO، پاکیزه سازیSEITON ، استانداردسازی SEIKETSU و انضباط SHITSUKEاشاره کرد.

284146