ارتش دوج کوین عقب نشینی کرد

در حالی که طرفداران دوج کوین قرار بود دیروز، قیمت این ارز دیجیتال را بیشتر کنند؛ اوضاع مطابق میل آنها پیش نرفت و قیمت دوج کوین با افتی ۲۸ درصدی همراه شد و تا ۲۹ سنت کاهش یافت. قیمت ارز دیجیتال  DOGE ، امسال بیش از 60 برابر شد و ارزش بازار آن بیش از 40 میلیارد دلار شد. بنابراین به نظر می رسید که هر چیزی ممکن است. 

تصویر ارتش دوج کوین عقب نشینی کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار کارگزاری Oanda، در این رابطه نوشت: “بسیاری از معامله گران امیدوار بودند که 20 آوریل(31 فروردین) روز موفقی برای دوج کوین باشد .

وی افزود: “برخی از آنها به دنبال دستیابی به سطح 0.50 دلار بودند و برخی دیگر امیدوار بودند که به سرعت به سمت 1 دلار بروند. البته افت قیمت دوج کوین به‌معنی پایان کار این ارز نیست؛ اما مسلماً باعث فروش حجم بالایی از آن خواهد شد.

دامپینگ DOGE در شرایطی اتفاق افتاد که حتی تحلیلگر، مایک مک گلون از بلومبرگ اینتلیجنس، نوشت که برای ارز رمزنگاری شده دوج کوین سودهای بیشتری در راه است.

مک کلون (McGlone)، استراتژیست معروف در پیش بینی قیمت بیت کوین در سال گذشته، روز سه شنبه در گزارشی نوشت: “با وجود استقبال جهانی که از دوج کوین صورت گرفته، احتمال آن خیلی کم است که دست‌کم در آینده نزدیک، چیزی بتواند مانع پیشرفت این ارز دیجیتال باشد.” “Dogecoin ممکن است سرگرم کننده ای شبیه کازینو باشد.”

ادرس دوج 300x171 - ارتش دوج کوین عقب نشینی کرد

سؤال دیگری که مطرح است این است که آیا از طریق سودی که دوج کوین توانست به‌دست آورد، می تواند سرمایه خوبی را به این پروژه تزریق کند و باعث بهبود عملکرد آن شود یا خیر. به‌عنوان مثال، در جریان افزایش ارزش سهام گیم‌استاپ در سال گذشته، این شرکت توانست سرمایه‌ای حدود ۱ میلیارد دلار را به‌دست آورد و از طریق آن، شیوه های جدیدی را در خصوص مسائل مدیریتی و تجارت الکترونیک اتخاذ کند. حال سؤال این است که آیا اتفاق مشابهی برای دوج کوین خواهد افتاد یا خیر.

لازم به ذکر است که ارزش بازار دوج کوین در حال حاضر از بانک انگلیسی بارکلیس (Barclays) که بیش از یک قرن قدمت دارد نیز بیشتر است.

اطلاعات شرکت تحلیل داده کوین متریکس نشان می‌دهد که حجم فعالیت‌ها در شبکه دوج کوین در حال افزایش است؛ تعداد آدرس‌های فعال دوج کوین افزایش یافته است و حجم تراکنش‌های آن نیز در طول ۷ سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

البته پیش‌تر نیز گزارش شده بود که داده‌های سایت گیت‌هاب، از افزایش کلی توسعه‌های بلاک چینی خبر می‌دهد و در این بین، شبکه بیت کوین بیشترین سهم را داشته است.

در تصویر زیر نمودار میزان فعالیت در دو بلاک چین بیت کوین و دوج کوین از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۲۱ را مشاهده می‌کنید.

دوج و بیت 300x194 - ارتش دوج کوین عقب نشینی کرد

تب‌وتاب دوج کوین حتی به صنعت دیفای هم سرایت کرده و توکن‌های زیادی در این فضا، با نام‌هایی مشابه دوج کوین ایجاد شده‌اند.یکی از این توکن‌ها که شیب (Shib) نام دارد و «قاتل دوج کوین» لقب گرفته است، در حال حاضر در صرافی غیرمتمرکز یونی‌سواپ موجود است.

جالب است بدانید که قیمت این توکن ERC-20 اتریومی نیز در ۴ ماه گذشته بیش از ۵,۰۰۰ درصد افزایش داشته و در روز یکشنبه و هم‌زمان با ثبت رکورد قیمت دوج کوین، قیمت این توکن نیز ۹۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

داده‌های وب‌سایت یونی‌سواپ، حجم معاملات این توکن در ۲۴ ساعت گذشته را بیش از ۲۰۰ میلیون دلار نمایش می‌دهد.

توکن دیگری که در همین رابطه می‌توان به آن اشاره کرد، توکنی به نام وید دوج (Weed Doge) است. این توکن در همین هفته توسعه یافت و هدف آن کمک به افرادی است که به‌دلیل جرایم مرتبط با ماری‌جوانا زندانی شده‌اند.

صفحه‌ای به نام کریپتومون‌شاتس (CryptoMoonShots) در شبکه اجتماعی ردیت در مورد این توکن می‌گوید:

دوج کوین به ما خیلی کمک کرد و در دوران صعود خود، سود زیادی را به ما هدیه داد. ما نیز می‌خواستیم کوینی هدفمند و معنادار را ایجاد کنیم که بتواند به طرق مختلف، به اشخاص دیگر کمک کند.

منبع: coindesk

283963