نماینده پارلمان اروپا اعلام کرد:

کمک ایران به عراق برای مقابله با داعش

یک عضو پارلمان اروپا با بیان اینکه "داعش در نتیجه تهاجم غیرقانونی آمریکا به عراق به وجود آمد" تاکید کرد: ایران کشوری بود که به عراقی ها برای مبارزه با داعش کمک کرد.
تصویر کمک ایران به عراق برای مقابله با داعش

به گزارش سایت خبری پرسون، میک والاس نماینده ایرلندی پارلمان اروپا بار دیگر با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر از رویکرد غرب و آمریکا در مواجهه با داعش انتقاد کرد و نوشت: داعش پس از ویرانی عراق به دنبال حمله غیرقانونی آمریکا به این کشور ظهور و رشد کرد که بسیاری از آنها (اعضای داعش) از زندان هایی می آمدند که آمریکا در آنجا زندانیان را شکنجه می داد.

وی ادامه داد: زمانی که عراق از اوباما برای مبارزه با داعش کمک خواست، وی این درخواست را رد کرد و ایران به کمک آنها آمد. در همان زمان، آمریکا، کشورهای خلیج (فارس) و اسرائیل جهادی‌ها را برای ویرانی سوریه مسلح کردند.

این عضو پارلمان اروپا پیش از این نیز در پیامی توئیتری نوشت: دولت عراق در سال ۲۰۱۴ از آمریکا و اتحادیه اروپا برای مقابله با داعش کمک خواست اما درخواستش رد شد. این ایران بود که به بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) کمک کرد تا با داعش که در نتیجه اشغال غیرقانونی آمریکا رشد کرده بود، مبارزه کند.

وی در یک توئیت دیگر نوشته بود: اتحادیه اروپا به نابودی عراق کمک کرده بود و اکنون باید به بازسازی آن کمک کند. این کمتری چیزی است که به عراقی ها بدهکاریم. ما همچنین به آنها مدیون هستیم که شروع به گفتن حقیقت درباره آنچه اتفاق افتاده است، کنیم.

283909