صالحی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

رونق تولید مانع تورم‌زایی است

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: زمانی که نقدینگی به صنعت اختصاص یابد؛ کسب و کارها ایجاد و در نتیجه تورم کنترل، قدرت خرید مردم افزایش و بخشی از مشکلات معیشتی رفع می‌شود.
تصویر رونق تولید مانع تورم‌زایی است

حمیدرضا صالحی، عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی در خصوص چالش‌های حوزه صنعت در سال جاری به خبرنگار سایت خبری پرسون، گفت: هر صنعتگری تمایل دارد که فضای کار او به صورت رقابت‌پذیری باشد تا بتواند رشد کند. بنابراین رانت‌ها و امضاهای طلایی از چالش‌های بزرگ و باعث آسیب به صنعت می‌شود.

صالحی ادامه داد: مواد اولیه باید مناسب توزیع شود. ضمن این که منابع سرمایه در گردش برای صنعت عامل مهمی است. وام و تسهیلات باعث گردش چرخ صنعت می‌شود و مسائل این حوزه را رفع می‌کند.

وی افزود: از دیگر مسائل مهم حوزه صنعت، بحث صادرات است. صنایع نباید وابسته به بازار داخلی باشند. برای این که تولید کننده حجم تولید را افزایش دهد و قیمت تمام شده و کیفیت نیز حفظ شود؛ نیاز به رقابت و بازارهای صادراتی دارد. برای تأمین بازارهای صادراتی تولید کنندگان نیاز به ارتباطات با کشورهای هدف است.

رئیس کمیسیون اتاق انرژی ایران بیان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا منابع بازار سرمایه در تولید استفاده شود. منابع بازار سرمایه جایگزین مناسبی برای پول است. باید حجم نقدینگی در بازار به جای تجدید تورم در بخش تولید به کار گرفته شود و به افزایش نقدینگی منجر شود.

صالحی ضعف دیگر حوزه صنعت را قوانین کار دانست و گفت: قوانین کار در کشور ما برگرفته از مکتب سوسیالیست است و رابطه کارفرما و کارگر در آن تعریف نشده است. در تمام دنیا تعامل این دو بخش باعث رشد صنایع گشته است. اما در ایران این موضوع مورد غفلت واقع شده است.

وی تصریح کرد: باید توسط گمرک تسهیلاتی برای تولیدکنندگان در نظرگرفته شود. قیمت مواد اولیه نباید منجر به قیمت بالای کالای ایرانی نسبت به کالای خارجی شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی گفت: مجموع این عوامل باعث رونق و رشد تولید و افزایش درآمد ناخالص ملی کشور می‌شود. در نتیجه تورم کنترل و قدرت خرید مردم افزایش و بخشی از مشکلات معیشتی رفع می‌شود.

283751