استاندار زنجان:

حوزه اجتماعی به دور از موازی کاری باشد

استاندار زنجان حوزه مسائل اجتماعی را بسیار گسترده‌ای خواند و گفت: موفقیت در این زمینه عملیاتی کردن برنامه ها و اجتناب از موازی کاری‌ را می طلبد.
تصویر حوزه اجتماعی به دور از موازی کاری باشد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، فتح الله حقیقی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده و کمیته پیشگیری و مبارزه با مصرف مشروبات الکلی افزود: بیش از ۱۴ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشورمان می گذرد که موج کنونی (چهارم) نیز علاوه بر شدت بالای بیماری، شمار مبتلایان و بستری ها را افزایش داده است که مجبور به استفاده از تمام اهرم های لازم برای کنترل وضعیت هستیم.

وی اضافه کرد: همین موضوع نشان می دهد که ورود متخصصان اجتماعی در این حوزه بیش از گذشته مهم بوده است چراکه با استفاده از ظرفیت این بخش می توان اقدامات اساسی در پیشبرد برنامه های ترسیم شده انجام داد.

حقیقی با بیان اینکه زنجان در زمینه مشروبات الکلی در زمره استان های پاک کشور محسوب می شود، گفت: برای موضوعات آسیب های اجتماعی متخصصان این حوزه باید پای کار باشند.

وی خاطرنشان کرد: شاخص های مختلف ویروس کرونا نشان می دهد که ورود و عمل حوزه های اجتماعی باید جدی باشد، که تا کنون اینگونه نبوده و همین مساله مشکلاتی را در خصوص این بیماری موجب شده است.

حقیقی افزود: حوزه های اجتماعی در شان و جایگاه مهمی به ویژه در شرایط کرونایی قرار دارند، که پیش از این نیز این از سوی مسوولان کشوری تاکید شده و حتی اعتبارات ویژه ای نسبت به این امر اختصاص یافته است.

وی اظهارداشت: انتظار بر این است که اولویت های کار گروه اجتماعی در سالجاری طی کوتاهترین زمان ممکن دسته بندی و مشخص شود و برای تحقق این امر نیز باید یک گروه کارشناسی قوی دانشگاهی تشکیل شود.

استاندار زنجان اضافه کرد: بر این مبنا باید گفت از ظرفیت حوزه اجتماعی آنگونه که باید و شاید استفاده نشده است و مشارکت فعالانه دستگاههای متولی امر و انجام وظایف محوله در قالب تفاهم نامه می تواند وضعیت بهتری را بوجود آورد.

حقیقی با اشاره به طرح و بررسی سند راهبردی پنج ساله نماز استان نیز افزود: به این مهم نیز طبق هماهنگی های انجام شده اعتبار لازم تخصیص خواهد یافت.

وی در ادامه به لزوم تدوین سند راهبردی مبارزه با مشروبات الکلی استانی با حضور کارشناسان امر اشاره کرد و گفت: انجام چنین کاری می تواند به اقدامات لازم و به موقع منتهی شود تا از بروز بیشتر آسیب ها کاسته شود.

استاندار زنجان همچنین اجرای نسخ الکترونیکی طبق فنون اعلام شده را تحولی مهم در خدمت رسانی بهینه به گروههای هدف عنوان کرد و گفت: این طرح در ابعاد مختلف مزایایی دارد و موفقیت در این زمینه خدمت بزرگی محسوب می شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات اجرای کامل این طرح با تشکیل جلسه ای بین ارگان های بیمه ای و علوم پزشکی استان در اولین فرصت مورد بررسی قرار گرفته و رفع خواهد شد.

منبع: ایرنا

283692