رئیس گروه فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد:

تلاش برای التیام زخم های چاپخانه‌های کرونا زده

رئیس گروه فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از پپگیری های در خصوص مرتفع کردن ضعف های صنعت چاپ استان خبر داد.

تصویر تلاش برای التیام زخم های چاپخانه‌های کرونا زده

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، جعفر محمدی در رابطه با وضعیت صنعت چاپ در استان زنجان، اظهار کرد: چاپخانه‌های استان زنجان در حال حاضر با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا تعطیل هستند و همکاری خوبی نیز در این راستا با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دارند.

وی با بیان اینکه استان زنجان در حوزه چاپ شرایط نسبتاً خوبی دارد، افزود: در رابطه با چاپ و بسته‌بندی اقدامات خوبی در استان شروع شده، برخی از چاپخانه‌های استان از کشورهای ترکیه و آذربایجان سفارش می‌گیرند، البته این کار نیز مشکلاتی دارد ولی به ‌طور کلی اقدامات خوبی شروع شده ‌است، هر چند ضعف‌هایی در زمینه صنعت چاپ داریم که به دنبال تقویت آن‌ها در استان هستیم.

محمدی با اشاره به چاپ روزنامه در استان، ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در استان وجود دارد، روزنامه‌های استان در سایر استان‌ها چاپ می‌شود که پیگیر رفع مشکلات این زمینه نیز هستیم و بررسی می‌کنیم که با تقویت این حوزه علاوه بر چاپ روزنامه‌های خود استان، می‌توانیم روزنامه‌های استان‌های هم‌جوار را نیز جذب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد خساراتی به صنعت چاپ استان نیز شده ‌است که در حال پیگیری برای جبران بخشی از ضرر و زیان وارده به این بخش نیز هستیم.

منبع: ایسنا

283663