به گزارش سایت خبری پرسون، «محمدحسن ذیبخش» اظهارداشت: براساس گزارش عملکرد سامانه حقوق مسافر در فروردین ماه ۱۴۰۰، به ۹۶ درصد شکایات مسافران از عملکرد شرکتهای هواپیمایی داخلی و شرکتهای خدمات مسافرت هوایی در سامانه حقوق مسافر سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ داده شد.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: این گزارش نشان می دهد سهم شرکت های هواپیمایی از شکایات واصله ۲۴۲ مورد و شرکتهای خدمات مسافرت هوایی۴۷ مورد گزارش شده است.
ذیبخش افزود: با اقدامات و مکاتبات صورت گرفته تعداد شرکت های هواپیمایی ممتاز در پاسخگویی از ۷درصد در اسفند ۱۳۹۹ به ۱۱ درصد در فروردین ماه ۱۴۰۰ا فزایش یافته که بیانگر افزایش ۵۷ درصدی پاسخگویی شرکت های هواپیمایی به شکایات مردمی است.
وی گفت: همچنین دربازه زمانی مذکور شرکت هواپیمایی فلای پرشیا به عنوان شرکت کاملا بی توجه در پاسخگویی به شکایات مردمی معرفی می شود.
ذیبخش تاکید کرد: مسافران میتوانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق بخش سامانه حقوق مسافر در پرتال سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس cao.ir مطرح و پیگیری کنند.
سازمان هواپیمایی با هدف نظارت بیشتر در شرایط کرونایی، اسفند سال گذشته از افزایش نطارت ها واعلام نام شرکت های خاطی خبر داد.