دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان خبر داد:

افزایش116 درصدی پرداخت تسهیلات بانکی

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان با بیان اینکه تسهیلات پرداختی شبکه بانکی در استان زنجان معادل نزدیک به هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در انتهای سال ۹۷ بوده است، گفت: این عدد به ۱۲ هزار میلیارد تومان در انتهای سال 98 رسید و در پایان سال 99، حدود 1۱۶ درصد افزایش یافت به ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید.

تصویر افزایش116 درصدی پرداخت تسهیلات بانکی

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حسن دادگر افزود: عملکرد شبکه بانکی استان در ۲ سه سال گذشته در حوزه پرداخت تسهیلات بسیار درخشان بوده و در این زمینه در سطح کشور رتبه عالی را به دست آوردیم.

وی با بیان اینکه ۱۴ بانک دولتی در زنجان عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان هستند، اظهار داشت: بانک های خصوصی عضو این مجموعه نیستند و ما گزارشی از عمکرد این بانک ها را در زمینه پرداخت تسهیلات نداریم.

دادگر به نسبت مصارف به منابع شبکه بانکی استان اشاره کرد و گفت: در پایان سال ۹۷ حدود ۸۰درصد منابع بانک ها در قالب تسهیلات پرداخت شد که این رقم در سال های ۹۸ و ۹۹ به نزدیک 90 درصد رسید که دلیل این رشد، جذب بسیار خوب منابع بود.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجان گفت: رشد منابع بانک ها در استان در سال گذشته نسبت به سال ما قبل آن حدود ۵۰ درصد بود و این میزان نسبت به سال ۹۷ نزدیک 95 درصد است.

دادگر با بیان اینکه سال گذشته بیشترین سهم تسهیلات پرداختی در استان مربوط به صنعت و معدن با حدود 43 درصد از کل تسهیلات بود، اظهار داشت: بخش خدمات و بازرگانی با سهم 27 درصد و بخش کشاورزی با سهم ۱۲درصد در رده های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه سهم بخش تسهیلات قرض الحسنه نیز از مجموع تسهیلات پرداختی حدود ۱۱درصد بود، افزود: در بخش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز طی سال گذشته ۵۸۶ میلیارد تومان وام به بیش از ۱۱ هزار نفر از جوانان در استان پرداخت شد.

منبع: ایرنا

283322