سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه خبر داد؛

عقدتفاهم نامه طرح ضربتی اشتغال با وزارت تعاون

براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در زمستان ۹۹ که به تازگی منتشر شده، استان کردستان با نرخ بیکاری۱۸.۸درصد، کرمانشاه با ۱۸ و آذربایجان غربی با ۱۴.۷درصد، سه استان بیکار کشور هستند.
تصویر عقدتفاهم نامه طرح ضربتی اشتغال با وزارت تعاون

به گزارش سایت خبری پرسون ازکرمانشاه، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از تدوین و اجرای طرح ضربتی اشتغال در استان کرمانشاه خبر داد و گفت: انعقاد تفاهم‌نامه «طرح ضربتی اشتغال» با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام مهم و کار بزرگی برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان است.

بهزاد باباخانی عصر یکشنبه در دیدار با مدیرکل و معاون اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، بروزرسانی سند اشتغال استان را عامل مهمی برای حرکت آگاهانه و دقیق در برنامه‌ریزی‌های آتی برشمرد و افزود: تداوم کاهش نرخ بیکاری برنامه اصلی استان و اولویت حوزه اقتصادی در سال ۱۴۰۰ است.

وی اظهار داشت: تدوین سند سه ساله اشتغال استان از ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ که توسط اداره کل کار استان انجام گرفت، نمونه ای از ایده‌های کارساز است که بر اساس آن موضوع اشتغال نظام‌مند شده است.

باباخانی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز نسبت به تعهدات اشتغالزایی خود متعهد شده و امیدوارم با انعقاد تفاهم نامه همکاری طرح ضربتی اشتغال اتفاق بزرگی در ایجاد اشتغال رقم بخورد.

در این دیدار، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به تدوین تفاهم نامه همکاری طرح ضربتی اشتغال در استانداری کرمانشاه و وزارت کار، این مهم را گامی موثر در راستای تلاش برای کاهش نرخ بیکاری و توجه ویژه وزارت کار به وضعیت بیکاری استان کرمانشاه دانست.

حسن عزیزی گفت: به منظور به‌روز رسانی قابلیت های سرمایه‌گذاری اشتغالزا در استان، کار شناسایی این ظرفیت‌ها با برش شهرستانی آغاز شده و می‌تواند در برنامه‌ریزی های پیش رو نیز موثر و کارگشا باشد.

طبق سند جامع اشتغال استان کرمانشاه نرخ بیکاری استان در سال ۹۸ باید سه درصد، در سال ۹۹، ۲.۵ درصد و در سال ۱۴۰۰ هم ۲.۵ درصد کاهش پیدا کند تا به میانگین کشوری برسد. در سال ۹۸ با تحقق سند جامع اشتغال، سه درصد از بیکاری کرمانشاه کاسته شد و نرخ بیکاری آن پس از پنج سال دوباره به ۱۵.۷ کاهش یافت.

براساس نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در زمستان ۹۹ که به تازگی منتشر شده، استان کردستان با نرخ بیکاری۱۸.۸درصد، کرمانشاه با ۱۸ و آذربایجان غربی با ۱۴.۷درصد، سه استان بیکار کشور هستند.

این در حالی است که نرخ بیکاری میانگین کشوری به ۹.۷ درصد رسیده که نسبت به زمستان سال گذشته ۹ دهم درصد کمتر شده است.

استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه پر از ظرفیت های بزرگ و متعدد اقتصادی و درآمدزایی است؛ از وجود ۶۰۰ هزار جوان ۱۵ تا ۲۹ ساله و بیش از ۹۰۰ هزار هکتار زمین آماده کشت با منابع آبی مناسب گرفته تا وجود معادن متعدد و ظرفیت های پرشمار گردشگری و داشتن چهار بازارچه و ۲ گمرک رسمی در ‌مرز عراق.

کرمانشاه با وسعت حدود ۲۵ هزار کیلومتر مربع، ۱.۵ درصد از مساحت کل کشور هفدهمین استان را به خود اختصاص داده و شامل ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان است.

منبع: ایرنا

283313