دستگیری عامل آتش سوزی عمدی ۴ دستگاه خودرو سواری و زورگیر مسافرکش نما

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ از دستگیری عامل آتش سوزی عمدی ۴ دستگاه خودرو سواری خیابان "دیباجی" با تلاش ماموران پایگاه سوم این پلیس خبر داد.
تصویر دستگیری عامل آتش سوزی عمدی ۴ دستگاه خودرو سواری و زورگیر مسافرکش نما

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار «علی ذوالقدری» روز یکشنبه با اعلام این خبر بیان داشت: روز گذشته در پی دریافت شکایتی در خصوص آتش سوزی ۴ دستگاه خودرو سواری در خیابان "دیباجی" تهران، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پایگاه سوم پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی عنوان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله کارگروهی از ماموران پایگاه سوم این پلیس و ماموران کلانتری ۱۲۴ قلهک برای شناسایی عامل یا عاملان این آتش سوزی و پیگیری علت و انگیزه آتش سوزی تشکیل و تحقیقات تخصصی در این خصوص آغاز شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ با بیان اینکه در بازدید از خودروها عمدی بودن آتش سوزی محرز شد، ابراز داشت: پس از بررسی تصاویر دوربین های مداربسته و انجام تحقیقات میدانی، عامل آتش سوزی خودروها شناسایی شد.

این مقام ارشد انتظامی افزود : با توجه به اینکه متهم بلافاصله پس از آتش سوزی از محل متواری شده بود، تلاش برای دستگیری متهم ادامه یافت تا این که پس از ۲۴ ساعت تلاش شبانه روزی متهم در حال پرسه زنی در حوالی محل آتش سوزی شناسایی و با هماهنگی های قضائی در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

سردار ذوالقدری با اشاره به اینکه در پی آتش سوزی صورت گرفته ۵ میلیارد ریال به شهروندان خسارت وارد شده است، گفت: متهم طبق دستور قضائی برای تحقیقات تکمیلی و بررسی علت این آتش سوری در اختیار ماموران این پلیس قرار دارد.

دستگیری زورگیر مسافرکش نما

فرمانده یگان امداد پلیس تهران بزرگ از دستگیری زورگیر مسافرکش نما، با ۴ فقره سابقه زندان خبر داد و گفت: متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس پیشگیری قرار گرفت.

سرهنگ «سلمان آدینه وند» در تشریح این خبر افزود: با شکایت های طرح شده از سوی تعدادی از شهروندان با موضوع زورگیری توسط راننده مسافرکش نما در محدوده غرب تهران تیمی از ماموران قرارگاه غرب فرماندهی انتظامی یگان امداد تهران گشت زنی های هدفمند همراه با ماموران پلیس پیشگیری تهران آغار کردند.

وی با بیان اینکه در بررسی های انجام شده مشخص شد که اغلب سرقت ها در حوالی بزرگراه "آزادگان" اتفاق افتاده است و راننده خودرو سواری با استفاده از یک قبضه سلاح سرد از مسافران زورگیری کرده است، عنوان کرد: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، مسیر تردد خودرو متهم شناسایی شد.

فرمانده انتظامی یگان امداد پایتخت با اشاره به اینکه در گشت زنی های هدفمند خودرو متهم شناسایی شد، اضافه کرد: در یک عملیات پلیسی خودرو متوقف و راننده آن دستگیر شد.

این مقام انتظامی اظهارداشت: در بازرسی از داخل خودرو تعدادی گوشی های سرقتی و یک قبضه سلاح سرد کشف و متهم به سرقتی بودن گوشی ها به شیوه زورگیری از مسافران معترف شد.

وی افزود: با انتقال متهم به قرارگاه غرب این فرماندهی مشخص شد که متهم سابقه دار بوده و پیش تر ۴ بار برای تحمل کیفر روانه زندان شده است.

سرهنگ آدینه وند اضافه کرد: متهم برای سیر مراحل قانونی و تحقیقات تکمیلی در اختیار ماموران پلیس پیشگیری قرار گرفت.

283298