قاچاق انسان بلای جان کرمان

استاندار کرمان گفت: اقدامات و عملکرد نیروی انتظامی را خوب ارزیابی کرد و در ادامه به بحث تصادفات جاده ای پرداخت و افزود: در بحث قاچاق انسان، اتباع خارجی برای ما یک معضلی شده اند.
تصویر قاچاق انسان بلای جان کرمان

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمان، "علی زینی وند" ظهر امروز 29 فروردین ماه در دیدار با فرمانده انتظامی استان کرمان ضمن تشکر از زحمات نیروی انتظامی در ایام نوروز و دوران کرونا، اظهار کرد: برای کنترل بیماری کووید 19 هیچ راهی به جز تشدید محدودیت ها نداریم. اگر منع ترددهای شبانه را ادامه دهیم که نیروی انتظامی در این زمینه زحمات زیادی کشیده اند و همچنین از تجمعات و برگزاری مراسم عروسی و عزا و ... جلوگیری کنیم، شاید مقداری از شدت این پیک کاسته شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت تخت های بیمارستانی استان کرمان به صورت کامل اشباع نشده است بیان کرد: اگر سرعت انتشار بیماری با همین شیب بالا برود، به طور حتم، بیمارستان های استان همانند برخی از استان های دیگر اشباع می شوند.

استاندار کرمان ضمن تشکر از همه پشتیبانی های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در استان در دوران کرونا عنوان کرد: باتوجه به ظرفیت های نیروهای مسلح استان به لحاظ پشتیبانی از بهداشت و درمان، ما و مردم آرامش روانی داریم.

وی ادامه داد: فرمانداران اعتبار جزئی برای تغذیه و پشتیبانی از نیروی انتظامی داشته باشند تا در حد امکان نیازهای شما را برطرف کنیم و همچنین در زمینه تامین بخشی از اقلام بهداشتی نیروی انتظامی روز گذشته تاکید شد که جمعیت هلال احمر و دانشگاه های علوم پزشکی کمک کنند.

زینی وند اقدامات و عملکرد نیروی انتظامی را خوب ارزیابی کرد و در ادامه به بحث تصادفات جاده ای پرداخت و افزود: در بحث قاچاق انسان، اتباع خارجی برای ما یک معضلی شده اند و تصادفات خودروهای حامل افاغنه باعث اجحاف و زحمت نیروی انتظامی می شوند.

وی با اشاره به آمار تصادفات استان به جز تصادفات افغانی کش ها، عنوان کرد: تصادفات در جاده های استان غیرطبیعی نبود اما این افغانی کش ها با ماشین های غیراستاندارد و تراکم افرادی که در آن خودروها حضور دارند و سرعت غیرمجاز در جاده ها حادثه می آفرینند.

استاندار کرمان ادامه داد: نه اینکه نیروی انتظامی نمی تواند آنها را کنترل کند منتهی کنترل آنها باعث خسارت می شود که تبعات بین المللی دارد و پیچیدگی این موضوع یک معضل شده است و امیدواریم کشور برای بحث ساماندهی اتباع خارجی تدبیری اندیشیده شود.

وی با تاکید برآنکه استانداری هرگونه پشتیبانی در حد معمول را از نیروی انتظامی انجام می دهد و در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان کرمان عنوان کرد: باید تقویت بنیه امنیتی نیروها مخصوصا نیروی انتظامی که در صف اول امنیت درون شهرها قرار دارد، در اولویت قرار دهیم.

زینی وند با اشاره به کمک های مومنانه نیروی انتظامی در دوران کرونا در مناطق محروم استان کرمان، اظهار کرد: دید اجتماعی دارید و به مردم در مناطق محروم کمک می کنید و این جزو افتحارات نیروهای نظامی و انتظامی ماست که در کنار وظیفه حرفه ای و نظامی گری خود، مسئولیت اجتماعی را نیز در سرلوح کار حود قرار داده اند.

منبع:ایسنا

283278