فرماندار خرم‌دره:

تحقق گام دوم انقلاب، فرهنگ سازی ایثار و شهادت را می طلبد

فرماندار خرم‌دره گفت: لزوم تحقق گام دوم انقلاب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

تصویر تحقق گام دوم انقلاب، فرهنگ سازی ایثار و شهادت را می طلبد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت محمدی ظهر امروز (۲۹فروردین‌ماه) در جلسه برگزاری کنگره ۳۵۳۶ شهید استان زنجان، اظهار کرد: با توجه به جایگاه والای شهدا در جامعه و تداوم انقلاب همه دستگاه‌های اجرایی باید برنامه‌ها و شروع روز کاری خود را با نام و یاد یک شهید از استان یا شهرستان متبرک کنند.

وی با تاکید بر اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا، زنده نگه داشتن بالاترین ارزش‌ها است، ادامه داد: یکی از موضوعاتی که باید در برگزاری کنگره‌های شهدا مورد توجه قرار گیرد، نشان دادن مظلومیت و بزرگواری شهدا است، زیرا مظلومیت بسیاری از شهدا و نحوه شهادت‌شان حتی بعد از شهادت آنان نیز بیان نشده است.

فرماندار خرم‌دره با تاکید بر اینکه کنگره ۳۵۳۵ شهید استان از کنگره‌های مهم در سطح کشور است و نباید در حاشیه کارها قرار گیرد، اضافه کرد: این کنگره عظیم گامی در شناساندن ۳۵۳۵ شهید استان زنجان است که این امر نقش مهمی در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید ایفا می‌کند.

وی با یادآوری اینکه برنامه‌های خوبی در این شهرستان در راستای برگزاری کنگره شهدا انجام شده است، اظهار کرد: یکی از ضعف‌هایی که در برگزاری یادواره‌ها و یا مکتوب کردن زندگی شهدا وجود دارد، دغدغه مستند کردن و جمع‌آوری اسناد و مدارک است و این امر در حالی است که بی‌دقتی در این حوزه جایز نیست.

محمدی با بیان اینکه بنا به تاکیدات قرآن کریم، شهدا زنده‌اند و نزد خدای خود روزی می‌خورند، افزود: قرآن تاکید می‌کند شهدا زنده‌اند و باید به این موضوع یقین کامل داشت که شهدا همواره نظاره‌گر اعمال ما هستند.

وی افزود: رزمندگان اسلام در شرایط سختی برای دفاع از اسلام و قرآن جان‌فشانی کردند و این مسیر عاشورایی جان‌فشانی امروز در دفاع از حرم‌های اهل‌بیت (ع) و احیای مکتب اسلام و قرآن و پاسداری از مرزهای میهن اسلامی همچنان استمرار دارد.

این مسئول با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: خودسازی، جامعه‌پردازی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی را رهبر معظم انقلاب در این بیانیه مطرح کردند و برای تحقق و رسیدن به آن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است.

منبع: ایسنا

283206