جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد:

کشف و ضبط محموله 81 تنی ذرت غیرقابل مصرف

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان از کشف و ضبط ۸۱ تن ذرت غیرقابل مصرف از سوی ماموران پلیس امنیت اقتصادی این استان خبر داد.

تصویر کشف و ضبط محموله 81 تنی ذرت غیرقابل مصرف

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ ایرج خانی پور، افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام تحقیقات و بررسی های تخصصی از انتقال مقادیری ذرت غیرقابل استفاده با چهار دستگاه کامیون تریلر اطلاع حاصل کردند.

وی اظهار داشت: ماموران این پلیس پس از اطلاع دقیق از موضوع و هماهنگی قضایی و با تشکیل تیم های عملیاتی و پوشش انتظامی، این کامیون ها را در آزادراه زنجان - تبریز، شناسایی و آنها را به منظور بازرسی متوقف کردند.

خانی پور با بیان اینکه در بازرسی از کامیون های توقیف شده، این مقدار ذرت غیرقابل مصرف که به صورت غیرقانونی به یکی از استان های غربی کشور حمل می شد، کشف و رانندگان کامیون ها نیز به عنوان متهم دستگیر و پس از تشکیل و تکمیل پرونده به مراجع قضایی، تحویل شدند، افزود: کارشناسان ذیربط ارزش این میزان محموله کشف و ضبط شده در این عملیات پلیسی را پنج میلیارد ریال برآورد کردند.

کشف انواع کالای قاچاق در زنجان

جانشین فرمانده انتظامی استان زنجان، همچنین از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش تقریبی هشت میلیارد ریال توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان خبر داد و گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا ماموران پلیس امنیت اقتصادی این استان حین کنترل خودرو های عبوری در مسیرهای مواصلاتی به یک دستگاه کامیون مشکوک و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

خانی پور، افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی در بازرسی از این خودرو، چهار حلقه لاستیک سواری، ۲۷۵ کیلوگرم شکلات، هشت دستگاه جارو برقی، ۱۲۵ دستگاه انواع دریل، ۱۸ دستگاه آسیاب برقی، ۵۰ عدد سیلندر موتورسیکلت، ۴۲ دست لنت خودرو، ۱۱۴۶ قطعه انواع ظروف بلوری، ۲۷۰۰ حبه قرص دامی، ۹۰ عدد داروی تزریقی دامی و یک تن مغز فندق خارجی قاچاق کشف کردند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه راننده پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضایی شد، اظهار داشت: موضوع برخورد با قاچاق کالا به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و این فرماندهی با تمام قدرت و اقتدار با قاچاقچیان کالا و ارز برخورد خواهد کرد.

بیش از ۲ تن چوب قاچاق در شهرستان سلطانیه کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان سلطانیه از توابع استان زنجان گفت: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان سلطانیه مقدار ۲ تن و ۱۵۰ کیلوگرم چوب سرو قاچاق را در یکی از مسیرهای ارتباطی این استان کشف و ضبط کردند.

حسین اصانلو افزود: ماموران انتظامی در حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه وانت نیسان حامل چوب مشکوک شده و خودرو را به منظور بازرسی متوقف ساختند.

وی با بیان اینکه ماموران پس از متوقف کردن این خودرو در بازرسی این مقدار چوب قاچاق را به دست آوردند، اظهار داشت: این که خودروی حامل بار چوب قاچاق پس از توقیف به پارکینگ منتقل شد و در این خصوص نیز پرونده تشکیل و متهم نیز به منظور اعمال قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

اصانلو با تاکید براینکه قطع درختان به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی بسیار نیز به دنبال دارد عموم مردم خواست در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات تولیدی از این ثروت ملی را بلافاصله به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارقان سیم برق با بیش از ۲۰ فقره سرقت در شهرستان خدابنده

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از دستگیری سارقان سیم برق با بیش از ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق در این شهرستان که صرف نظر از تخریب اموال عمومی، به لحاظ قطع و بریده شدن رشته های نول شبکه برق که منجر به وارد آمدن خسارت به لوازم برقی مردم می گردد، موجی از نگرانی و تشویش اذهان مردم و مسوؤلان شهر ستان را فراهم آورده بود موضوع دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس خدابنده قرار گرفت.

سرهنگ محسن غنیمتی، افزود: ماموران پلیس آگاهی شهرستان خدابنده پس از بررسی های میدانی و پلیسی موفق به شناسایی سارقان با ۲ دستگاه خودرو در رابطه با سرقت های سیم برق شدند که با اقدامات فنی و پلیسی، آنان را در یکی از شهرهای همجوار شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی خدابنده منتقل کردند.

وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات پلیسی به بیش از ۲۰ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان خدابنده و شهرستان های همجوار اعتراف و ۳۰ کیلوگرم از سیم های مسروقه نیز از آنان به دست آمد.

غنیمتی با اشاره به اینکه متهمان به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند از شهروندان خواست ضمن هوشیاری درقطعی نابهنگام برق و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی توسط افراد مشکوک و غریبه، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

منبع: ایرنا

283188