مدیرعامل آبفا استان خبر داد:

کمبود 200 لیتر در ثانیه آب در ایلام

نورالله تیموری گفت: در حال حاضر شهر ایلام با کمبود ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه مواجه است و شیوع ویروس کرونا نیز بر مصرف بالای آب تاثیر گذاشته است.
تصویر کمبود 200 لیتر در ثانیه آب در ایلام

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، نورالله تیموری؛ مدیرعامل شرکت آبفا استان ایلام روز شنبه اظهار داشت: در حال حاضر شهر ایلام با کمبود ۲۰۰ لیتر آب در ثانیه مواجه است و شیوع ویروس کرونا نیز بر مصرف بالای آب تاثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فعلی جوابگوی نیاز روز افزون و رشد بی‌رویه جمعیت مرکز استان نیست، افزود: با وجود اینکه همواره تلاش شده تا خدمات‌رسانی به بهترین شکل به مشترکان ارائه شود بدین منظور این شرکت برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت جهت رفع کمبود آب شهر ایلام در دستور کار دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان ایلام تاکید کرد: کار مطالعاتی و اجرایی جهت افزایش ظرفیت تامین آب هم اکنون در دستور کار و در مرحله اجرا می باشد و در صورت تامین اعتبار بلافاصله عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود و با اجرای این طرح سال آینده مشکل کمبود آب در شهر ایلام برطرف شود.

تیموری یادآور شد: یکی دیگر از راه های به حداقل رساندن قطعی آب یا افت فشار در سطح شهر اعمال مدیریت فشار و چاره ای جز آن هم نداریم برای مدیریت این موضوع، در هنگام شب مجبور به کم کردن خروجی تمام مخازن شهر هستیم.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان خروجی مخازن(بخاطر ذخیره سازی) از ساعت ۱۲ تا ۳ بامداد کم می شود و از ساعت ۳ تا اذان صبح دوباره خروجی مخازن باز می شود و طبعا مناطق مرتفع بیشتر با کمبود فشار مواجهه می شوند.

مدیرعامل آبفا ایلام با بیان اینکه بهینه سازی و تغییر الگوی مصرف در بخش آب شرب همواره مورد تاکید بوده بیان داشت: پرسنل شرکت در طول شبانه روز و با تمام توان از هیچ تلاش و کوششی در جهت تامین آب سالم و بهداشتی دریغ ننموده و انتظار داریم همه ی همشهریان عزیز در این امر ما را یاری تا بتوانیم توزیع آب بصورت عادلانه انجام دهیم.

تیموری خواستار نهایت همکاری شهروندان، دستگاههای اجرایی و ارگانهای دولتی در مصرف آب جهت عبور از بحران کم آبی تابستان شد و گفت: مشارکت عمومی مشترکین در صرفه جویی مصرف آب یکی از عوامل اصلی موفقیت در مدیریت منابع آبی است.

۱۹۵ هزار مشترک تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب شهری استان ایلام هستند.

282974