صادرات غیر نفتی گیلان 26 درصد افزایش یافت

ناظر گمرکات گیلان از افزایش۲۶ درصدی صادرات غیرنفتی گیلان به لحاظ ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: بیش از ۸۳ درصد صادرات استان گیلان از گمرک مرزی آستارا انجام‌شده است.
تصویر صادرات غیر نفتی گیلان 26 درصد افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، ابوالقاسم یوسفی نژاد امروز با اشاره به میزان صادرات غیرنفتی در گیلان، اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال ۹۹ میزان صادرات غیرنفتی معادل یک‌میلیون و ۱۷۱ هزار و ۲۵۳ تن کالا و به ارزش ۶۶۴ دلار و ۸۸۹ هزار و ۶۹۶ دلار بوده است.

وی از افزایش صادرات غیرنفتی در گیلان خبر داد و گفت: صادرات در گیلان نسبت به مدت مشابه سال قبل ازلحاظ وزنی ۲۲ درصد و به لحاظ ارزش دلاری ۲۶ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات گیلان با اشاره به عمده کالاهای صادراتی از استان، افزود: عمده‌ترین کالاها و محصولات صادراتی استان گیلان را محصولات نباتی، معدنی، صنایع غذایی، محصولات نساجی و پلاستیکی شامل شده که از گمرکات گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، عراق صادرشده است.

یوسفی نژاد با بیان اینکه مرز آستارا بیشترین صادرات را داشته، گفت: بیش از ۸۳ درصد صادرات استان گیلان از گمرک مرزی آستارا انجام‌شده است.

وی همچنین با اشاره به آمار واردات گیلان طی یک سال اخیر، بیان کرد: میزان واردات قطعی از گمرکات استان گیلان معادل یک میلیارد و ۷۲۰ هزار و ۷۳۳ تن و به ارزش ۹۶۶ میلیون و ۴۵۸ هزار و ۴۴۲ میلیارد دلار بوده است.

ناظر گمرکات گیلان با بیان اینکه ترکیب کالایی عمده واردات از گمرکات گیلان به واردات کالاهای اساسی (غلات و نهاده های دامی و گوشت و روغن و کنجاله سویا و خمیرکاغذ بوده، تصریح کرد: این اقلام از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان، امارات متحده عربی، اوکراین، ترکیه، اکوادور به کشور وارد و ترخیص شده است.

یوسفی نژاد با اذعان به اینکه واردات به گیلان نیز در سال گذشته نسبت به دو سال قبل افزایش‌یافته، گفت: واردت به استان نسبت به سال ١٣٩٨ از حیث ارزش دلاری ۱۱ درصد افزایش و ازنظر وزنی ۲۸ درصد افزایش داشته است.

منبع: فارس

282938