تقاضای همکاری مدیرعامل آبفای خراسان رضوی از مردم

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: بارندگی 60 درصد در سطح خراسان رضوی عقب است و در حال حاضر در استان خشکسالی اتفاق افتاده است، بنابراین باید برنامه‌های خود را داشته باشیم تا تبعات این پدیده را در شهرها و روستاهای استان کمتر کنیم.
تصویر تقاضای همکاری مدیرعامل آبفای خراسان رضوی از مردم

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، سید ابراهیم علوی در خصوص تمهیدات مقابله با خشکسالی در استان خراسان رضوی بیان کرد: دو بحث در این زمینه وجود دارد. یکی بحث تولید آب است که در این راستا پروژه‌های اضطراری تولید آب بر اساس پیش‌بینی‌هایی که داشته‌ایم در همه شهرستان‌ها انجام می‌شود و سعی می‌کنیم کمبودهایی که بابت کاهش آب‌دهی چاه‌ها و یا قنوات و چشمه‌ها داریم، با حفر چاه‌های جدید و تجهیز و انتقال آب جبران کنیم.

وی در رابطه با لزوم همراهی مردم در این زمینه اظهار کرد: بحث بعدی مربوط به مردم و مشترکین است که نیازمند همراهی آن‌ها هستیم.ما قسمتی از کمبود آب را با منابع جدید تامین می‌کنیم اما در این راستا از مردم هم باید خواهش کنیم مصارف خود را کاهش دهند تا انشالله بتوانیم این تابستان سخت و روزهای پیش رو را با کمک یکدیگر پشت سر بگذاریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: مدیریت مصرف باید در منازل اتفاق بیافتد. طبیعتا باید در منازل از کاشت سبزی و آب دادن باغچه‌ها، شست‌وشوی خودرو، حیاط و این دسته از کارهایی که مستلزم مصرف زیاد آب است، پرهیز شود.

علوی با بیان اینکه «ما تقریبا صددرصد آمادگی را برای مقابله با خشکسالی ایجاد کرده‌ایم و از قبل عید در حال انجام برنامه‌هایمان بودیم»، خاطر نشان کرد: اما مکمل حرکت ما مردم هستند که باید مصارف خود را تنظیم کنند. برای مثال در هر خانواری که در طول شبانه‌روز هر نفر 200 لیتر آب مصرف می‌کند اگر 10 درصد مصرف خود را کاهش دهد قطعا صرفه جویی قابل توجهی رخ خواهد داد.

منبع:ایسنا

282793