آلبوم موسییقی «تاش» منتشر شد

«تاش» عنوان یک آلبوم با موسیقی سیاوش ایمانی و خوانندگی مهدی امامی است که به‌تازگی در ژانر موسیقی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
تصویر آلبوم موسییقی «تاش»  منتشر شد

به گزارش سایت خبری پرسون، آلبوم «تاش» با موسیقی سیاوش ایمانی و خوانندگی مهدی امامی با همراهی گروه «سپیدار» در ژانر موسیقی ایرانی توسط موسسه فرهنگی هنری «ماهور» منتشر شد.

در این آلبوم سیاوش ایمانی نوازنده تار و مراژ، پدرام خاورزمینی نوازنده تمبک، سینا دانش نوازنده کمانچه، هوشمند عبادی نوازی نی، آریا محافظ نوازنده سنتور گروه اجرایی را تشکیل می‌دهند.

«نام»، «سرآواز»، «تار»، «کرشمه وار»، «ساز و آواز – شاه میرزا»، «قصه» قطعات مختلف این آلبوم را تشکیل می‌دهند که در مدت زمان یک ساعت و هفت دقیقه پیش روی شنوندگان قرار گرفته‌اند.

درباره این اثر، به قلم سیاوش ایمانی می‌خوانیم: «تاش تجربه‌ای‌ست در راستای طراحی، ساخت و اجرای یک «مجلسِ» گروه‌نوازی ایرانی، در چارچوبِ موسیقی دستگاهی.

در نگاه من، مفهومِ «مجلس موسیقایی» هم‌زمان دو بُعدِ ساختار و مخاطب را برجسته می‌کند. از جهت ساختار، یک مجلس موسیقی ایرانی، به‌طور معمول، کلیّتی فُرم مانند را شامل می‌شود: پیش درآمد، ضربی، ساز و آواز، چهارمضراب، تصنیف و رنگ. البته کلیّتی منعطف که راه را بر دخل و تصرف و تفسیر نمی‌بندد، کما اینکه تاش نیز، به‌طور کامل، به این روند پای‌بند نمانده است.

از جهت مخاطب، در برابرِ «کنسرت» یا «آلبوم» که شنونده‌ای بی‌نام و عام را مخاطب قرار می‌دهد، در تصور من، یک مجلس موسیقی ایرانی بیشتر مخاطبی محدود و خاص را مد نظر دارد؛ مخاطبِ خاصی که با این موسیقی و شیوه‌های گروه‌نوازی و تک‌نوازی‌اش آشناست. در حضورِ چنین مخاطبی باید کم گفت و گُزیده گفت. تاش کوشیده است چنین باشد.»

«ایرا»، «ساقه خشک بهار ۱ و ۲» و «شهرود» از جمله آلبوم‌هایی است که تاکنون از سیاوش ایمانی در بازار فروش محصولات موسیقی منتشر شده‌اند. این هنرمند علاوه بر تدریس و آهنگسازی در گروه‌ها و کنسرت‌های مختلف حوزه موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی حضور فعالی داشته است.

282786