تزریق 850 دوز واکسن کرونا به کادر درمان و بیماران خاص در دماوند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: ۸۵۰ دوز واکسن کرونا به شهرستان دماوند تحویل داده‌شد که برای کادر درمان و بیماران خاص تزریق شده‌است.
تصویر تزریق 850 دوز واکسن کرونا به کادر درمان و بیماران خاص در دماوند

به گزارش سایت خبری پرسون، حسن خیرخواه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت درمان و مقابله با بیماری کرونا در شهرستان دماوند، اظهار داشت: وضعیت کرونا در کل کشور و به تبع آن در شهرستان دماوند روند صعودی دارد که ممکن است در هفته‌های آتی وضعیت بدتری را شاهد باشیم.

وی با اشاره به آمار ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در شهرستان دماوند از ابتدای شیوع در اسفند ۹۸ تا ساعت ۸ صبح ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۰، بیان داشت: تعداد موارد شناسایی مشکوک مبتلا به کرونا در شهرستان دماوند ۹ هزار و ۷۳۳ نفر است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد موارد محتمل به ابتلا به کرونا در شهرستان دماوند ۵ هزار و ۲۰۸ نفر بوده و نسبت به هفته گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کووید ۱۹ در شهرستان دماوند تاکنون، یک هزار و ۴۳۳ نفر جهت انجام درمان در بیمارستان سوم شعبان دماوند بستری و ۳ هزار و ۷۷۱ نفر به صورت سرپایی مداوا شده و طول درمان خود را در منزل گذرانده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند تعداد بهبود یافتگان را ۴ هزار و ۳۰۴ نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر، ۵۰ نفر بیمار در بخش کووید بیمارستان سوم شعبان دماوند بستری و ۵۷۱ نفر تحت درمان هستند.

وی افزود: متأسفانه تاکنون ۱۹۵نفر بر اثر ویروس کرونا فوت کرده‌اند که ۶۰ نفر آنها خارج از شهرستان دماوند بوده‌اند.

خیرخواه تصریح کرد: تعطیلی مشاغل طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، اطلاع‌رسانی شهرداری‌ها، فعالیت هر چه بیشتر تیم های مشترک بازرسی و همکاری هلال احمر و بسیج در راستای مدیریت بیماری کرونا موثر خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به توزیع و تزریق دوزهایی از واکسن کرونا از سوی نظام پزشکی به شهرستان دماوند نیز بیان داشت: با توجه به میزان دوز واکسین کرونا داده شده به شهرستان دماوند، برای بیماران خاص دیالیزی به طور کامل تزریق واکسن انجام شده و تعداد محدودی از آن نیز به بیماران سرطانی تزریق شد.

وی با بیان اینکه با ورود دوزهای بعدی واکسینه کردن این افراد تکمیل می‌شود، افزود: برای پرسنل بهداشت و درمان، کادر بیمارستانی و مراکز بهداشتی که مستقیم با بیماران کرونایی درتماس هستند، واکسیناسیون انجام شده است.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر رعایت دستور العمل های بهداشتی با هدف کاهش و جلوگیری از شیوع بیشتر بیماری کرونا، ادامه داد: برای پاکبانان شهرداری های شهرستان نیز واکسن وارد شده و منتظر اقدام شهرداری‌ها جهت معرفی و تزریقات هستیم.

منبع: ایرنا

282708