مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

70 درصد مشاغل فارغ از تسهیلات بانکی است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه بالغ بر 70 درصد مشاغل ایجاد شده از محل تبصره 18 مسیر غیربانکی داشته است، گفت: تنها 30 درصد اشتغال ایجاد شده در استان از مسیر تسهیلات بانکی بوده است.

تصویر 70 درصد مشاغل فارغ از تسهیلات بانکی است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا یوسفی اظهار کرد: طی سال 1399 در کنار اقدامات غیربانکی موضوع تبصره 18 قانون بودجه، در مجموع بیش از 158 میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز در قالب تفاهم نامه‌های دستگاهی ذیل تبصره 18 کارسازی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به اینکه از این طریق در مجموع یک هزار و 189 فرصت شغلی جدید ایجاد و از یک هزار و 226 فرصت شغلی موجود صیانت شده است، گفت: بیش از 70 درصد اشتغال ایجاد شده از محل تبصره 18 در استان زنجان مسیر غیربانکی داشته است و صرفا" 30 درصد فرصت‌های شغلی ایجاد شده در استان از مسیر تسهیلات بانکی حاصل شده است.
یوسفی گفت: قریب به 70 درصد زمینه‌های شغلی جدید در استان از طریق مداخلات غیربانکی دستگاه‌های اجرایی منجمله تسهیل در صدور مجوزهای کسب و کار و مداخلات سیاستی حاصل شده است که نشان می‌دهد در صورت تمرکز و برنامه‌ریزی روی فعالیت‌هایی غیر از مسیر تسهیلات بانکی، امکان ایجاد فرصت‌های شغلی میسر خواهد بود.

وی گفت: از مجموع اشتغال‌های ایجاد شده از طریق تسهیلات بانکی نیز، بیش از 80 درصد آنها مربوط به تسهیلات هدفمند در بخش اشتغال خرد و خانگی، حمایتی و روستایی بوده و فقط 20 درصد مربوط به تسهیلات بانکی مقیاس متوسط و بزرگ است.

منبع: فارس

282586