حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور:

درون مایه برخی از کتب شهدا ضعیف است

امام جمعه خرم‌دره از محتوای ضعیف و اشکالات ویراستاری در برخی از کتاب‌هایی که از شهدا چاپ می‌شود خبر داد و گفت: مرتفع کردن این مشکل منوط به استفاده از افراد متخصص در این‌ حوزه است.

تصویر درون مایه برخی از کتب شهدا ضعیف است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور شامگاه دیروز (۲۵ فروردین‌ماه) در ششمین جلسه شهرستانی کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: شهدا جایگاه بسیار بالای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای امروز و آینده هستند.

وی با تاکید بر این مطلب که شهدا مفسران عملی قیام سیدالشهدا (ع) هستند، ادامه داد: آیندگان برای اینکه درک بهتری از قیام سیدالشهدا (ع) و از سویی انقلاب اسلامی ایران داشته باشند، نیاز به آگاهی از زندگی شهدا دارند.

امام جمعه خرم‌دره در ادامه با بیان این مطلب که جمع‌آوری زندگی‌نامه و تدوین تاریخ شهدا نه تنها پیامدهای معنوی دارد، بلکه نتایج اقتصادی و دنیوی آن نیز برای استان ضروری است، افزود: این در حالی است که زنجان علی‌رغم برخورداری از تاریخ نسبتاً پربار، از داشتن تاریخ مکتوب قابل توجه محروم است.

وی با بیان اینکه ایران به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند منطقه محسوب می‌شود و به همین علت همواره دشمنانی داشته و جنگ‌های فراوانی را شاهد بوده است، اضافه کرد: بعد از انقلاب اسلامی، کینه‌توزی‌ها علیه کشورمان افزایش یافته و با مقتدر شدن همه روزه انقلاب در سطح جهان، این کینه‌توزی‌ها هم‌اکنون به اوج خود رسیده است.

زاهدی‌پور با تاکید بر این مطلب که ثبت مسائل فرهنگی در آینده بسیار اثرگذار است، زیرا تدوین تاریخ مستندات شهدا می‌تواند الگوی عملی تاثیرگذاری برای آیندگان باشد، ادامه داد: کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان باید محلی برای تقویت صنعت چاپ و نشر به ویژه در حوزه شهدا باشد.

وی با اشاره به اینکه باید این گونه برنامه‌ها جدی گرفته شود و از مناسبت‌ها مواظبت کنیم، زیرا بعد از چندین سال مشخص می‌شود که برای این انقلاب چقدر تلاش و زحمت کشیده شده تا به ثمر برسد، متذکر شد: اگر چنین کنگره‌هایی به ‌صورت علمی و تحلیلی ارائه شود، خدمت بزرگی انجام داده‌ایم.

امام جمعه خرم‌دره در ادامه با اشاره به ضعیف بودن صنعت چاپ و نشر در استان، گفت: کتاب‌هایی که از شهدا چاپ می‌شود، از لحاظ محتوا ضعیف و اشکالات ویراستاری دارد که برای حل این مشکل باید علاوه بر توجه به زیبایی کتاب به شکل چاپ به ویراستاری و نوع نوشتاری آن نیز توجه شده و از افراد متخصص در این‌ حوزه استفاده شود.

منبع: ایسنا

282523

مطالب مرتبط