سرپرست میراث فرهنگی استان:

همه ظرفیت های توسعه گردشگری فراهم است

در کرمانشاه همه پتانسیل‌های لازم به لحاظ نیروی اسانی و ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی برای توسعه فراهم است و اگر یک هماهنگی میان این ظرفیت‌ها صورت گیرد اتفاق بزرگی در استان شکل می‌گیرد.
تصویر همه ظرفیت های توسعه گردشگری فراهم است

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: همه ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود را برای توسعه گردشگری، حفاظت از میراث‌فرهنگی، بهبود شرایط صنایع‌دستی و پیشبرد اهداف وزارتخانه به کار می‌گیریم.

جبار گوهری در مراسم معارفه خود اظهارکرد: مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از ظرفیت‌های بسیار زیادی برخوردار است که باید به کار گرفته شوند.

وی تاکید کرد: در کرمانشاه همه پتانسیل‌های لازم به لحاظ نیروی اسانی و ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی برای توسعه فراهم است و اگر یک هماهنگی میان این ظرفیت‌ها صورت گیرد اتفاق بزرگی در استان شکل می‌گیرد.

سرپرست میراث فرهنگی استان تصریح کرد: برنامه و هدف من در اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه استفاده حداکثری از همه این پتانسیل‌ها به نحو احسن است.

وی افزود: انجام هماهنگی با سایر ارگان‌ها و استفاده از ظرفیت‌های بین دستگاهی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت.

گوهری در پایان گفت: امیدوارم ما پرسنل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در کنار هم بتوانیم کرمانشاه را به جایگاهی که شایسته آن است، برسانیم.

پرونده ثبت جهانی اورامانات از ماندگارترین اقدامات دولت است

همچنین در این مراسم امید قادری مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، گفت: در مدتی که در این اداره کل حضور داشته‌ام، با همراهی و همفکری همکاران مجموعه توانستیم گام‌های مهمی برای تحقق اهداف وزارتخانه برداریم.

وی تصریح کرد: میراث‌فرهنگی رسالت بسیار بزرگی دارد که ظرفیت‌های زیادی را پیش روی ما می‌گذارد، اما به لحاظ امکانات و نیروی انسانی با محدودیت‌های زیادی مواجه است.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه موفقیت‌های به دست آمده با این شرایط سخت کسب شده‌اند، تصریح کرد: در حوزه میراث‌فرهنگی تکمیل و ارسال پرونده ثبت جهانی اورامانات یک پروژه بزرگ و ماندگار است که در دولت تدبیر و امید محقق شده است.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز گرفتن میزبانی رویداد جهانی گردشگری روستایی ۲۰۲۰ برکات زیادی برای گردشگری استان به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها به همراه داشته است.

قادری با اشاره به اینکه در همین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم برای اولویت بخشی توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستایی در همه دستگاه‌های ذی‌ربط انجام شد، گفت: صدور مجوز برای ۶۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان و تقاضا برای همین تعداد از مهمترین دستاوردهای این اقدام است. در بحث حجم سرمایه‌گذاری نیز ما رتبه یک کشور را داشته‌ایم.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان افزود: در حوزه صنایع‌دستی نیز ثبت ملی دو شهر دالاهو و هرسین برای تنبور و گلیم از دیگر کارهای ماندگار در دو سال گذشته بوده است.

وی عمل به تعهد اشتغال، فعال سازی پروژه موزه منطقه‌ای کرمانشاه بعد از ۱۵ سال، ساماندهی بخشی از محوطه‌های گردشگری همچون طاق گرا، جذب تسهیلات زلزله و ... را از دیگر اقدامات مهم دوره مدیریتی خود عنوان کرد.

قادری با اشاره به اینکه بحث کرونا باعث شد خیلی از جشنواره‌های استان برگزار نشود، تصریح کرد: بزرگترین پروژه تبلیغات گردشگری را با سریال نون. خ به استان آوردیم که به عنوان پربیننده‌ترین سریال تلویزیون انتخاب شده است.

منبع: ایسنا

282242