بانک سرمایه گذاری اروپا، اوراق قرضه با فناوری بلاکچین را منتشر می کند!

گزارش شده است که بانک سرمایه گذاری اروپا (EIB) ، یک موسسه مالی بین المللی متعلق به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ، در حال بررسی فناوری بلاکچین برای انتشار اوراق قرضه دیجیتال است.

تصویر بانک سرمایه گذاری اروپا، اوراق قرضه با فناوری بلاکچین را منتشر می کند!

به گزارش سایت خبری پرسون، براساس گزارش روز سه شنبه بلومبرگ، EIB، بانک های بزرگ جهانی مانند گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، بانکو سانتاندر(Banco Santander)و سوسیته جنرال (Societe Generale) را برای بررسی پتانسیل معاملاتی مربوط به اوراق قرضه بر پایه یورو که در بلاک چین منتشر شده است، استخدام کرده است.

بلومبرگ با اشاره به فردی که با این موضوع آشنایی دارد، گفت که EIB قصد دارد فناوری بلاکچین را برای ثبت و حل اوراق قرضه دیجیتال، گسترش دهد. جلسات سرمایه گذاران برای آغاز فروش از 15 آوریل آغاز می شود و برای چندین هفته ادامه خواهد داشت.

EIB فورا به درخواست کوین تلگراف برای اظهار نظر پاسخ نداد.

بلاکچین ، فناوری اساسی ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) ، در سال های اخیر به طور فزاینده ای در بازار اوراق قرضه پیاده سازی شده است. طبق HSBC ، بلاکچین فرصت های پس انداز هزینه “بیش از 10 برابر” را برای بازار اوراق قرضه ارائه می دهد و کاهش نیاز به واسطه ها و امکان صدور توسط پروژه های کوچکتر را ارائه میدهد.

به عنوان بازوی اجرای سرمایه گذاری اتحادیه اروپا ، EIB در بیشتر مواقع، به عنوان پیشرو در نوآوری در بازارهای سرمایه بدهی اروپا قرار داشته است. لازم به ذکر است که در سال 2007 (سال 1385)، EIB ، اولین اوراق قرضه سبز جهان را به عنوان اوراق قرضه آگاهی از آب و هوا، منتشر کرد.

این خبر در حالی منتشر می شود که بانک مرکزی اروپا برای تصمیم گیری در مورد آغاز بررسی یورو دیجیتال آماده می شود.

در اواخر ماه مارس (فروردین) ، رئیس بانک مرکزی اروپا ، کریستین لاگارد بیان کرد که آغازپروژه یورو دیجیتال در صورت تصمیم بانک برای ادامه کار، حداقل چهار سال به طول می انجامد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cointelegraph

282178