پخش فصل دوم برنامه «قرن ۱۴» از شبکه افق

تهیه‌کننده و سردبیر برنامه «قرن ۱۴» بیان کرد که تاریخ قابل تحریف نیست و ما در این برنامه قصد داریم روشنگرانه به مباحثی بپردازیم که برای مردم جذاب و تاثیرگذار باشد.

تصویر پخش فصل دوم برنامه «قرن ۱۴» از شبکه افق

به گزارش سایت خبری پرسون، داوود مرادیان که تهیه‌کنندگی، سردبیری و اجرای برنامه «قرن ۱۴» را به عهده دارد، با اشاره به اینکه هدف ما در این برنامه، نگاهی نو و روشنگرانه به مسائل کمتر گفته شده قرن ۱۴ است، گفت: شروع کار ما در برنامه «قرن ۱۴» با یک ایده شکل گرفت، ایده بیان بی‌پرده موضوعاتی که در ذهن مردم سوال و شبهاتی را ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه پس از طرح ایده، اتاق فکری برای این مساله ایجاد شد، افزود: باید از میان صدها موضوع در قرن اخیر، موضوعات ناب و کمتر مطرح شده را پیدا می‌کردیم. این کار زمان زیادی برد، چون ما فصل اول را با موضوع ویژه برنامه دفاع مقدس، روی آنتن برده بودیم و بازخورد خیلی خوبی هم گرفته بودیم و باید به سرعت اما با دقت کار را دوباره شروع می‌کردیم.

سردبیر برنامه «قرن ۱۴» ادامه داد: در ادامه اعضای اتاق فکر مشخص و جلسات منظم تشکیل شد، در این جلسات دوستان هرکدام ایده و موضوعاتی را مطرح می‌کردند تا در نهایت، به سوژه‌هایی برسیم که هم مهم و جذاب باشد و هم تاثیرگذار.

وی با بیان اینکه پس از طراحی سوژه‌ها، انتخاب مهمان هر برنامه مهم بود، گفت: نمی‌خواستیم فقط یک بحث کارشناسی صرف داشته باشیم. ما دنبال این بودیم که سوال‌های مردم نسبت به هر سوژه، مطرح و پاسخ داده شود تا آنها به مرور بتوانند نسبت به مسائل، درک عمیق‌تری پیدا کنند.

تهیه کننده برنامه «قرن ۱۴» افزود: هدف ما این بود که با روشنگری و بیان بی پرده مسائل، قدرت تحلیل مردم را افزایش دهیم تا در مسائلی مثل انتخابات، فرق شعار و راه حل برای عبور از بحران‌ها و مسائل کشور، به درستی تشخیص داده شود.

مرادیان ضمن تاکید بر این نکته که ما برای نیل به این هدف، به مرور در دل این برنامه، ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده‌ایم، عنوان کرد: به عنوان نمونه در دهه فجر، چند برنامه ما به مسائلی از قبیل واگذاری سرچشمه رود هیرمند به افغانستان، یا واگذاری کوه‌های آرارات به ترکیه در زمان پهلوی اول و دوم، پرداخت.

وی افزود: همه می‌دانند که پروژه تطهیر خاندان پهلوی مدت‌هاست در رسانه‌های فارسی وابسته به عربستان، کلید خورده است اما تاریخ قابل تحریف نیست و هدف ما این بود که در مقابل این پروژه عظیم، قدری از فساد و آفت‌های دوران پهلوی را به مردم یادآوری کنیم.

مرادیان با اشاره به اینکه نگاه اصلی ما در این برنامه، بیان صریح رویدادها، واقعیت‌ها و حقایق مسائلی است که با زندگی مردم گره خورده عنوان کرد: تلاش ما برای تهیه و تولید این برنامه شبانه روزی است؛ تلاشی که با همراهی تیم تولید و همکاری صمیمانه مدیران شبکه، میسر شده، و امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

بازخوانی و بررسی پرونده‌های کمتر شنیده شده قرن چهاردهم هجری، موضوع اصلی برنامه قرن ۱۴ است؛ برنامه‌ای که فصل دوم آن، چهارشنبه‌ها ساعت ۲۲، به تهیه کنندگی و اجرای داوود مرادیان، روی آنتن شبکه افق می‌رود.

282015