سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس؛

وزارت خارجه نتیجه دیدارها با نخست‌وزیر کره‌ را به مجلس اعلام کند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از دستگاه دیپلماسی خواست نتیجه دیدارهای شخصیت‌های حقیقی و حقوقی با نخست وزیر کره جنوبی را به مجلس گزارش دهد.
تصویر وزارت خارجه نتیجه دیدارها با نخست‌وزیر کره‌ را به مجلس اعلام کند

به گزارش سایت خبری پرسون، «علی بابائی کارنامی»‌ در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل ۱۵۲ قانون اساسی گفت: طبق اصل ۱۵۲، مجلس ناظر بر عملکرد دولت است بر همین اساس باید عملکرد وزارت امور خارجه در خصوص دیدارهای اخیر نخست‌وزیر کره جنوبی با شخصیت‌های حقوقی و حقیقی جمهوری اسلامی طبق گزارشی به سمع و نظر مجلس برسد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلی افزود: از مذاکره با کشورهای دنیا استقبال می‌کنیم اما دستاورد دیدارهای اخیر نخست‌وزیر کره با مسئولان کشور که در ایام نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری انجام شد، باید به صورت شفاف به مجلس گزارش داده شود تا برخی از این دیدارها سوء استفاده نکنند.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود تصریح کرد: هیأت رئیسه مجلس و کمیسیون امنیت ملی باید به موضوع دیدار مسئولان کشور با نخست‌وزیر کره جنوبی ورود کنند و وزارت امور خارجه نیز مشروح مذاکرات و دستاوردهای آن انجام شده را به صورت شفاف بیان کند.

«چانگ سیه کیون» ۲۲ فروردین ماه وارد تهران شد و در سفری سه روزه که نخستین سفر نخست وزیر کره جنوبی در ۴۴ سال گذشته است، با اسحاق جهانگیری معاون اول ربیس جمهوری، محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران و علی لاریجانی مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

282013