علت رونق خودپردازهای بیت کوین چیست؟

بر اساس گزارش دریافتی ازTrading Platforms ، تعداد دستگاههای خودپرداز بیت کوین در سراسر جهان طی شش ماه گذشته 70٪ افزایش یافته است. آمریکا و کانادا از این نظر دارای بیشترین خودپردازهای فعال بازار هستند. آمریکا به تنهایی صاحب 84٪ از کل دستگاه های خودپرداز بیت کوین جهان است.

تصویر علت رونق خودپردازهای بیت کوین چیست؟

به گزارش سایت خبری پرسون، افزایش استفاده از ارزهای رمزپایه توسط سرمایه گذاران بزرگ حقیقی یکی ازدلایل رونق خودپردازهای بیت کوین در دنیای امروزی است. با افزایش حمایت سرمایه گذاری از بیت کوین در سال گذشته ، علاقه به دستگاه های خودپرداز ارز رمزنگاری افزایش یافته است.

دستگاه خودپرداز بیت کوین در اصل همانند سایر دستگاه های خود پرداز بانکی است و به مخاطب اجازه می دهد ارز رمزنگاری شده را از طریق پول نقد یا کارت اعتباری خریداری کند. در حال حاضر ، بیت کوین محبوب ترین ارز موجود در دستگاه های خودپرداز رمزنگاری است. با این حال دستگاه های خودپردازی که آلت کوین ها را پشتیبانی کنند ، در حال افزایش است.

قوانین خودپردازهای بیت کوین در آمریکا از ایالتی به ایالت دیگر تغییر می کند. در حال حاضر در 35 ایالت در آمریکا خودپرداز ها می توانند بدون نیاز به مجوز قانون انتقال دهندگان پول (MTL) شروع به کار کنند ، اما در بیشتر ایالت ها باید دستگاه های خودپرداز برای جلوگیری ازسوءاستفاده در جهت پولشویی یا تأمین مالی از طریق عملیات غیرقانونی ، از سیاست های پولی AML و KYC پیروی کنند.

به عنوان مثال در ایالت های کالیفرنیا ، جورجیا و فلوریدا خرید و فروش ارز رمزپایه از طریق تمامی دستگاه های خودپرداز مجاز است ، در حالی که در ایالت های آریزونا ، مریلند و کارولینای شمالی فقط خرید ارز از طریق خودپرداز مجاز است.

با این حال ، در آمریکا شاهد افزایش خودپردازهای بیت کوین هستیم ، انگلیس تنها کشوری است که روند نزولی در تعداد خودپردازهای بیت کوین را تجربه می کند. در واقع ، تعداد خودپردازهای رمزنگاری در انگلیس طی شش ماه گذشته منتهی به مارس 2021 (اسفند99) رو به کاهش 25 درصدی است. این کاهش تا حدی نتیجه اقدامات سختگیرانه قرنطینه در انگلیس طی سال گذشته است . در ژانویه (دی 99) سال جاری ، انگلیس سومین قرنطینه خود را پشت سر گذاشت تا اینکه به تازگی در حال حذف قوانین قرنطینه در کشور است.

کمیسیون معاملات دستگاه خودپرداز رمزنگاری شامل نرخ متوسط جهانی 4.4 درصد برای خرید بیت کوین و 5.4 درصد برای فروش نقدی بیت کوین می باشد. این یکی از نکات منفی خودپرداز های رمزنگاری نسبت به صرافی های آنلاین است. کمیسیون معاملات در این خودپرداز ها گاهی به عدد 16درصد میرسد که این ضعف استفاده از یک وسیله فیزیکی برای معاملات بزرگ را نشان می دهد.

با این وجود ، خودپردازهای بیت کوین در بسیاری از کشورها نقش خود را با ارائه خدمات منحصر به فردی ادامه می دهند. اساساً ، این خودپرداز ها خدمات بسیار مهمی را برای کاربران در کشورهایی با بازارهای بی ثبات مالی ، فراهم می کنند.

با این حال راه آنها راهی سریع برای تبدیل ارز محلی شهروندان به ارز رمزپایه شده را ارائه می دهند.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: cryptodaily

281930

مطالب مرتبط