دلارام وکیلی در گفت و گو با پرسون:

برخلاف انتظارات، لیگ برتر بسیار با انگیزه برگزار شد/ با تمام توان برای المپیکی شدن تلاش می‌کنیم

عضو تیم ملی بسکتبال بانوان گفت: شانس‌مان برای گرفتن سهمیه کمرنگ شده است اما همان‌طور که گفتم با تمام قدرت جلو می‌رویم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.
تصویر برخلاف انتظارات، لیگ برتر بسیار با انگیزه برگزار شد/ با تمام توان برای المپیکی شدن تلاش می‌کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، چند سالی بیشتر از مصوبه فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) برای حضور محجبه بانوان مسلمان در میادین رسمیِ بین المللی نمی گذرد. در همین فاصله کوتاه اما بانوان بسکتبالیست ایران از حضور در میادین مختلف و رویارویی با تیم هایی از آسیا و دیگر قاره ها صاحب موفقیت های قابل توجهی شدند که عنوان سومی در رقابت های اخیر غرب آسیا یکی از آنها به حساب می آید. این عنوان در بخش سه نفره به دست آمد. اما موفقیت بزرگتر بسکتبال سه نفره بانوان اما مربوط به رنکینگ جهانی می‌شود و امیدهایی که برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو ایجاد کرده است. مسابقاتی که قرار است به زودی رقابت های انتخابی آن به میزبانی اتریش برگزار شود.

دلارام وکیلی، عضو تیم ملی بسکتبال بانوان، درباره حضور در اردوهای تیم ملی سه به سه برای شرکت در رقابت‌های گزینشی المپیک توکیو در گفت‌وگو با پرسون اظهار کرد: از 17 فروردین بر اساس تصمیم کادر فنی وارد اردو شدیم و از امروز هم استارت تمرینات را خواهیم زد. امیدوارم با انگیزه‌ای که در بازیکنان است بتوانیم یک اردوی موثر و البته با نشاطی را داشته باشیم تا با تمام قدرت در مسابقات پیش رو شرکت کنیم.

او با اشاره به شانس تیم ملی ایران برای کسب سهمیه المپیک توضیح داد: با توجه به وضعیتی که کرونا به وجود آورد و تمامی ایونت‌های تیم ملی لغو شد کمی شانس‌مان برای گرفتن سهمیه کمرنگ شده است اما همان‌طور که گفتم با تمام قدرت جلو می‌رویم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. خوشبختانه پیش از این هم مسابقات سوپرلیگ را داشتیم که بسیار کمک کننده بود. ابتدا همه تصور می‌کردند که این دوره لیگ نیمه تمام باقی بماند اما آنقدر با انگیزه و با سطح فنی بالا برگزار شد که قطعا اثرات مثبت آن را در تیم ملی مشاهده خواهیم کرد.

وکیلی در پایان خاطر نشان کرد: مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک توکیو به میزبانی اتریش برگزار می‌شود. یک مسابقه هم پس از آن در مجارستان خواهیم داشت. کشورهایی مانند استرالیا، ژاپن و... جزو رقبای اصلی ما هستند و امیدوارم نمایش خوبی داشته باشیم.

281929