آیا عرضه اولیه سهام کوین بیس می تواند قیمت بیت کوین را به رکورد های بعدی نزدیک کند؟

ادامه روند صعودی قیمت بیت کوین

درحال حاضر تلاش برای تخمین حرکت های بعدی قیمت بیت کوین، شبیه به تلاش برای حدس زدن تعداد سنگ های مرمر استفاده شده در یک کاسه عظیم از جنس سنگ مرمر است.

تصویر ادامه روند صعودی قیمت بیت کوین

به گزارش سایت خبری پرسون، با گذشت زمان، برخی از تحلیلگران انتظار دارند در هفته آینده صرافی کوین بیس عرضه اولیه عمومی خود را در نزدک با نام (NASDAQ: COIN) داشته باشد، در نتیجه این رویدار می تواند حمایت قابل توحهی در جهت افزایش قیمت اخیر بیت کوین باشد.

برخی دیگر ازتحلیلگران عرضه اولیه سهام کوین بیس را به عنوان گزینه ای بالقوه و ایمن برای سرمایه گذارانی که می خواهند در ارز دیجیتال معامله کار کنند، می دانند.

رابطه سرمایه گذاری در کوین بیس با بازار ارز های دیجیتال

همان طور که می دانیم صرافی کوین بیس بزرگترین صرافی ارز رمزنگاری شده در ایالات متحده است. این شرکت بیشتر درآمد خود را از کارمزد معاملات رمزنگاری شده تأمین می کند. برای اینکه بتوانید عیاری از کارمزد صرافی کوین بیس داشته باشید باید بدانید که طی 24 ساعت گذشته بالغ بر47.3 میلیارد دلار بیت کوین معامله شده است.

سهام کوین بیس این هفته از طریق شبکه direct listing به عموم معرفی می شود. با این حال سرمایه های جدید حق ورود به کوین بیس را ندارد ولی سهامداران نهاد خصوصی می توانند معاملات سهام را در اولین روز ورود کوین بیس به شبکه direct listing آغاز کنند.

طبق گزارش بلومبرگ ، ارزش کوین بیس در آخرین هفته معاملات خود در بازار خصوصی نزدک بالغ بر 90 میلیارد دلار بود.

آقای فاس (Greg Foss)، مدیر ارشد مالی شرکت Validus Power Corp معتقد است که عرضه اولیه سهام کوین بیس گزینه دیگری درجهت سرمایه گذاری مستقیم در ارزهای رمزپایه به سرمایه گذاران ارائه خواهد داد:

برای کسی که سرمایه گذار ارز دیجیتال است و همچنین در بازارسهام فعالیت می کند. این نکته حائز اهمیت است که او می خواهد در یک صرافی سود بخش سرمایه گذاری کند و این سهم صرافی در بازار سهام عرضه شده است. این نشانگر ریسک کمتر و قیمت های ارز دیجیتالی منطقی تری نسبت به دیگر صرافی ها می باشد.

آقای فاس ادامه داد: قیمت سهام کوین بیس احتمالاً تحت نوسانات قیمت ارز های دیجیتال مانند بیت کوین تعیین خواهدشد.”

آیا عرضه اولیه سهام کوین به نفع سرمایه گذاران بیت کوین خواهد بود؟

اگرچه اتفاق نظر اجماعی وجود ندارد، اما بسیاری از تحلیلگران پیش بینی می کنند عرضه عمومی سهام کوین بیس برای بیت کوین و سایر دارایی های رمزنگاری رویدادی مثبت است.

طبق گفته Kadan Stadelmann، مدیر ارشد فناوری کومودو (به نقل ازرسانه Markets Insider):

عرضه عمومی سهام کوین بیس قدمی برای ایجاد رویداد های بزرگتری می باشد. ارز دیجیتال در حال تبدیل شدن به بخشی از دارایی سنتی مردم است … از سال گذشته معامله گران بسیاری در این صرافی فعالیت می کنند و تمام دارایی ارزی خود را در آن نگه می دارند. اما باز هم بسیاری هنوز به تازگی می فهمند صرافی کوین بیس دروازه مهمی برای شروع کار در بخش رمزنگاری است.

جیمز اندرسون (James Anderson) ، مدیرعامل دارایی دیجیتال RioDeFi گفت:

رشد و گسترش ارزهای رمزنگاری شده همیشه با منافع سیستم های مالی سنتی مغایرت داشته است … عرضه مستقیم سهام کوین بیس منجر به یکپارچگی این دوسبک مالی می شود زیرا کوین بیس شرکتی با مجوز ومدارک قانونی می باشد . سرمایه گذاران سنتی که سهام کوین بیس را خریداری می کنند به طور غیرمستقیم مجبور به بررسی بازار رمزنگاری هستند و به همین ترتیب ، معامله گران رمزنگاری که سهام کوین بیس را دارند و با بازار ارز دیجیتال آشنایی دارند سود های بیشتری از این سهم به دست می آورند.

قیمت بیت کوین در سال 2021 بیش از 100٪ و در 12 ماه گذشته بیش از 750٪ افزایش یافته است.درنتیجه تاثیرات عرضه اولیه کوین بیس نتایج بسیار قابل توجهی خواهد داشت.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: fool

281896