فرزانی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

لغو تحریم‌ها در بلندمدت باعث رونق بازار سهام می‌شود

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: توافق و لغو تحریم‌ها در بلند مدت باعث ارتباط عادی ایران با کشورهای دنیا، افزایش حجم فروش و صادرات شرکت‌های ایرانی صادرکننده مانند، پتروشیمی‌ها، فولاد و صنایع مرتبط با نفت و گاز می‌شود.
تصویر لغو تحریم‌ها در بلندمدت باعث رونق بازار سهام می‌شود

حجت الله فرزانی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر لغو تحریم‌ها بر روند بازار سهام به خبرنگار اقتصادی سایت خبری پرسون، گفت: در صورت لغو تحریم‌ها، منابع مالی بلوکه شده در اختیار ایران قرار می‌گیرد و در کوتاه مدت نرخ دلار به شکل هیجانی کاهش می‌یابد.

وی افزود: با کاهش نرخ دلار، تا زمانی که نرخ تبادلی جدید حاصل شود؛ با توجه به کاهش درآمد شرکت‌های صادرات و واردات، بازار با افت مواجه می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: توافق و لغو تحریم‌ها در بلند مدت باعث ارتباط عادی ایران با کشورهای دنیا، افزایش حجم فروش و صادرات شرکت‌های ایرانی صادرکننده مانند، پتروشیمی‌ها، فولاد و صنایع مرتبط با نفت و گاز می‌شود.

فرزانی با بیان این که در حال حاضر شاهد کاهش قیمت سهام به دلیل نوسانات نرخ ارز، تجدید دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری از محل نرخ ارز هستیم؛ تصریح کرد: با افزایش درآمد شرکت‌های پتروشیمی و فولاد قیمت سهام آنها به لحاظ بنیادی رشد می‌کند و در نهایت شاهد بازار با روند مثبت خواهیم بود.

این کارشناس در پایان تاکید کرد: اگر توافق حاصل شود؛ به دلیل هیجانات بازار سرمایه‌گذاران در کوتاه مدت دچار زیان می‌شوند؛ اما در بلندمدت با افزایش حجم فروش و صادرات شرکت‌ها، سود بیشتر نصیب سهامداران می‌شود.

281745