مطالبه مردم کرمانشاه از فراکسیون ورزشی مجلس؛

تیم فوتبال راهیان را به لیگ برتربازگردانید

تیم فوتبال راهیان کرمانشاه تنها نماینده فوتبال استان در مسابقات لیگ دسته اول فصل ۹۴ – ۹۳ بود که در پایان این رقابت ها به شکل عجیبی به لیگ دسته ۲ سقوط کرد، موضوعی که از همان زمان مسوولان باشگاه زیر بار آن نرفته و اقدامات قانونی خود را برای بازگشت دوباره به این رقابت ها آغاز کردند.
تصویر تیم فوتبال راهیان را به لیگ برتربازگردانید

به گزارش سایت خبری پرسون،عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه و فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی بازگشت تیم فوتبال راهیان به رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور را مطالبه عمومی مردم و حق آنها دانست و گفت: برای این احقاق حق به صورت جدی ورود پیدا خواهیم کرد.

محمد رشیدی روز شنبه در گفت و گویی اظهار داشت: از مدتی قبل که بحث بازگشت راهیان به رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور با رای دیوان عالی کشور مطرح شد به عنوان یکی از اعضای مجمع نمایندگان استان در مجلس پیگیر وضعیت این تیم بودم.

وی افزود: حتی در دیداری هم که با کریمی مدیرعامل باشگاه راهیان داشتم حمایت خود را از بازگشت این تیم به مسابقات دسته اول اعلام و عنوان کردم هر کاری که لازم باشد و بتوانم برای بازگشت دوباره آنها انجام می‌دهم.

رشیدی بازگشت دوباره راهیان به رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال را حق این تیم و مردم کرمانشاه عنوان کرد و گفت: امروز بحث بازگشت تیم فوتبال این شهر و استان به مسابقات لیگ آزادگان به یکی از مطالبات جدی مردم تبدیل شده است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما نمایندگان مردم هم وظیفه داریم مطالبات آنها را تا حصول نتیجه پیگیری و اجازه ندهیم حقشان از بین برود.

وی، عدم تمکین فدراسیون فوتبال به رای دیوان عالی کشور و آرای صادر شده دادگاه مبنی بر بازگشت راهیان به رقابت‌های لیگ دسته اول را نوعی اجحاف در حق مردم کرمانشاه دانست و افزود: مجمع نمایندگان استان به صورت جدی پیگیر وضعیت این تیم خواهد بود.

رشیدی یادآور شد: برای حمایت از تیم راهیان و دیگر تیم‌های ورزشی کرمانشاه آنچه که از دستمان برآید و در توانمان باشد دریغ نمی‌کنیم چرا که توسعه ورزش استان را برابر با افزایش شور و نشاط جوانان و دور شدن آنها از بسیاری ناهنجاری های اجتماعی می‌دانیم.

عضو فراکسیون ورزش مجلس اضافه کرد: در موضوع راهیان هم آمادگی داریم که با همراهی مدیرعامل باشگاه، دیدارهایی با رییس فدراسیون و حتی مسوولان وزارت ورزش داشته باشیم تا هرچه زودتر تکلیف این تیم روشن و شاهد قطعی شدن حضور دوباره در مسابقات لیگ باشیم.

وی در عین حال حمایت مضاعف از راهیان پس از قطعی شدن حضور آنها در مسابقات لیگ را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: در این خصوص نیز اداره کل ورزش و جوانان باید حمایت های لازم را به عمل آورده و امکاناتی مانند محل تمرین و زمین مناسب مسابقه، خوابگاه در اختیار باشگاه قرار دهد.

رشیدی با بیان اینکه برای جذب اسپانسر برای راهیان نیز باید تلاش شود، افزود: امیدوارم با تلاش جدی تر همه مسوولان و همراهی فدراسیون فوتبال و پیگیری‌های بیشتر مدیرعامل راهیان، شاهد حضور دوباره آنها در مسابقات فصل اینده لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور باشیم.

تیم فوتبال راهیان کرمانشاه تنها نماینده فوتبال استان در مسابقات لیگ دسته اول فصل ۹۴ – ۹۳ بود که در پایان این رقابت ها به شکل عجیبی به لیگ دسته ۲ سقوط کرد، موضوعی که از همان زمان مسوولان باشگاه زیر بار آن نرفته و اقدامات قانونی خود را برای بازگشت دوباره به این رقابت ها آغاز کردند.

دوندگی‌های زیاد مدیران راهیان در نهایت نتیجه داد و دستگاه قضایی نیز با تشکیل دادگاه های بدوی و تجدیدنظر حکم را به سود نماینده فوتبال کرمانشاه و بازگشت دوباره آنها به لیگ دسته یک صادر کرد و طبق این رای، راهیان می بایست در فصل ۹۷ - ۹۶ باز هم در لیگ آزادگان حضور پیدا می‌کرد اما مقاومت فدراسیون مانع از تحقق این امر شد.

با این حال اعتراض فدراسیون نشین ها نیز بی نتیجه ماند و دیوان عالی کشور نیز آخرین مرجعی بود که رای صادره در دادگاه های گذشته را تایید و اعلام کرد راهیان کرمانشاه باید به لیگ دسته اول فوتبال کشور باز گردد.

منبع :ایرنا

281739