حقایق را وارونه نشان ندهیم؛

غلبه بر کرونا واکسن می خواهد

واقعیت آن است که بسیاری از مردم دیگر اعتماد چندانی به گفته های دولت نداشته وایضا مشکلات اقتصادی و معیشتی کار را بدان جا کشانده که دست فروش و بازاری وکارگر و...... مرگ با کرونا را به فقر وتنگدستی و شکم های گرسنه خانواده ترجیح داده دیگر گوششان به توصیه های رنگ باخته نمکی بدهکار نیست.
تصویر غلبه بر کرونا واکسن می خواهد

سایت خبری پرسون- حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا از اقدامات این ستاد در یک ساله اخیر تمجید کرده و گفته می تواندمنبعی برای کلاس های درس دانشگاهی باشد و برای مقابله با بیماری‌های واگیردار وارد کتاب‌های درسی شود (۲۳ اسفند نود ونه)در این راستا روحانی با چهره ای حق به جانب گفت: از نظر من پیک کرونا تمام شده است رئیس جمهورادامه داده می گوید: به نظر من پیک کرونا پایان یافته است. مقابله با این بیماری از ۱۴ ماه تا الان سهل‌تر و آسان‌تر شده است.

من امیدم این است که تا پایان این دولت بطور کامل این بیماری مهار شود و تا آخر سال ۱۴۰۰ همه مردم واکسینه شوند. امید است واکسن خودمان را حتی بتوانیم در پایان سال صادر کنیم. منبع: شبکه خبر ( هفت فروردین ۱۴۰۰)در این بین جناب نمکی وزیر بهداشت حسن روحانی در یک همسویی از پیش تعیین شده اعلام کرد:

ایران با وجود تحریم‌ها جایگاه ارزنده‌ای در مبارزه با کرونا کسب کرد و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ گروه‌های هدف را واکسینه کنیم. ( تسنیم اسفند نود ونه)

نمکی حتی دنیا را به صادرات واکسن ایرانی نوید داد وگفت: ایران از محورهای اصلی تولید واکسن کرونا در دنیا می‌شود( ایسنا دوازدهم فروردین ۱۴۰۰)

همچنین ایشان مطالق روال معمول ادعاهایشان افاضات فرموده گفت: امروز در نقطه بسیار مطلوبی از مدیریت کرونا قرار داشته گفتنی های زیادی برای دنیا داریم و حاصل توانمندی های کشور درباره مدیریت کرونا را می توان در اعداد و ارقام بیماری در کشور، مشاهده کرد. ( ایرنا ۲۹ آذر نود ونه)
وی همچنین با افتخار اعلام کرد: ایران تا سه ماه آینده از واکسن سازهای بزرگ جهان در مقابله با ویروس کرونا می شود.( ایرنا۲۷ بهمن نود ونه)

دوماه پس از این نمکی باز هم با صراحتا تاکیدکرد: در دوران کرونا دنیا حیرت کرد چه شد که در دو ماه توانستیم مرگ و میر و اشغال تخت‌های بیمارستانی را به یک پنجم برسانیم. هیچ کاری نبود جز بکارگیری نظام قدرتمند شبکه بهداشتی که توانستیم از سرریز بیماران جلوگیری کنیم ( ایرنا نهم اسفند نود ونه)

تمام این ادعا ها ظاهرا پس از پایان تعطیلات نوروز و پایان موج مسافرت های مختلف در سراسر کشور و اخذ جریمه های مختلف که به رقم های چند میلیاردی نیز رسیده رنگ باخته و واقعیت خود را نشان داده است کل کشور قرمز شده وهمین نمکی اعلام کرده هرچه قسم دادیم مسافرت نروید کسی گوش نداد.

اینکه دیگر وبا توجه به ادعا های سراسر متناقض مسئولان در مورد رخداد تلخ کرونا کسی اعتمادی نداشته باشد پر بیراه نیست کما اینکه ممکن است همین جناب نمکی دو هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر بازهم از بهبود شرایط و‌ سفید شدن اوضاع وحیرت دنیا از مدیریت کرونا در ایران داد سخن دهد اما واقعیت آن است که بسیاری از مردم دیگر اعتماد چندانی به گفته های دولت نداشته وایضا مشکلات اقتصادی و معیشتی کار را بدان جا کشانده که دست فروش و بازاری وکارگر و...، مرگ با کرونا را به فقر وتنگدستی و شکم های گرسنه خانواده ترجیح داده دیگر گوششان به توصیه های رنگ باخته نمکی بدهکار نیست. پس تنها راه حل باقی مانده همانا واکسن و واکسیناسیون فوری و عمومی است. تا دنیا از فاجعه کرونا در ایران حیرت نکرده دست بجنبانید.


سیدوحیدحسینی کرمانشاه

281629