مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان:

مسافران در مرز «باشماق» به صورت کامل غربالگری می شوند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در حال حاضر مرز باشماق در شهرستان مریوان بر روی مسافران تا اطلاع ثانوی بسته است، ولی آن دست از مسافرانی که مجوز تردد دارند در مبادی این مرز به صورت دقیق در زمینه کرونا غربالگری می‌شوند

تصویر مسافران در مرز «باشماق» به صورت کامل غربالگری می شوند

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، پیام جلالی؛ مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در روزهای اخیر استان کردستان چندین زلزله و پس لرزه را تجربه کرده است که این حادثه طبیعی باعث خسارت هایی در سطح شهرستان‌های تابعه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: از سوی دیگر جامعه با با موج چهارم کرونا مواجه شده و این وضعیت در استان کردستان نیز بحرانی گزارش شده، بنابراین کارهایی در این راستا توسط نهادهای متولی و مربوطه در دست اقدام است.

این مقام دولتی در ادامه سخنان خود بیان داشت: در حال حاضر مرز باشماق در شهرستان مریوان بر روی مسافران تا اطلاع ثانوی بسته است، ولی آن دست از مسافرانی که مجوز تردد دارند در مبادی این مرز به صورت دقیق در زمینه کرونا غربالگری می‌شوند.

جلالی تاکید کرد: به همین منظور دانشگاه علوم پزشکی کردستان و هلال احمر با ایجاد یک تیم در این مرزهای تمامی مسافران ورودی و خروجی را به صورت دقیق مورد غربالگری قرار می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: این تیم مشترک کارهایی همانند تب سنجی، توزیع ماسک و... بین مسافران را انجام می دهند و همین امر باعث می شود که بخش زیادی از بیماران مشکوک به کرونا در این مرز شناسایی شوند.

جلالی در ادامه سخنان خود تشریح کرد: این طرح فعلا تا پایان ماه آینده در پایانه مرزی باشماق در شهرستان مریوان به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در صورتی که مرز «سیرانبند» در شهرستان بانه نیز در بحث تردد مسافر وضعیتی همانند مرز باشماق داشته باشد، تیم‌هایی از هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی به آنجا اعزام خواهند شد.

جلالی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: قابل توجه مسافران اینکه تنها تردد مسافران ورودی از اقلیم کردستان عراق در مرز باشماق مجاز است ولی با این وجود این مرز بر روی مسافران ایرانی و عراقی کاملا تا اطلاع ثانوی بسته خواهد بود.

اردلان رضایی مطلق ـ استان کردستان

281606