انتشار شش نمایشنامه از استاد احمد

بنابر اخباری که جهانشیر یاراحمدی، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر بیان کرد، شش نمایشنامه از استاد احمد آرام منتشر شده است.
تصویر انتشار شش نمایشنامه از استاد احمد

به گزارش سایت خبری پرسون، جهانشیر یاراحمدی در این باره عنوان کرد: «شش نمایشنامه از آثار استاد آرام در قالب سه کتاب منتشر شد که هر کدام از این کتاب ها شامل دو نمایشنامه می‌شود.»

وی ادامه داد: «کتاب اول "تخم‌مرغ فلزی" نام دارد که شامل دو نمایشنامه‌ی "تخم‌مرغ فلزی"؛ اثر برگزیده دوسالانه‌ی ادبیات نمایشی ایران و نیز نمایش‌نامه "فرشته‌ای با کفش‌های اسکیت" اثر برگزیده جشنواره سراسری دانشجویان بوده است.»

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان بوشهر اظهار کرد: «کتاب دوم تحت عنوان "آخرین بار کی دیدمت گندم" شامل دو نمایشنامه "آخرین بار کی دیدمت گندم" و "خانه تلخ" که این اثر متن برگزیده بخش جشنواره جشنواره های تئاتر فجر در سال ۱۳۷۳ هست. کتاب سوم "به خاکسپاری زن زنده" نام دارد، در این اثر نیز دو نمایشنامه به چشم می‌خورد: نخست نمایشنامه‌ی "به خاکسپاری زن زنده" و نیز نمایش‌نامه "اسم شب؛ ویرجینا وولف" که از این دو نمایشنامه هنوز اجرایی به عمل نیامده‌ است.»

یاراحمدی خاطرنشان کرد: «این سه اثر با مشارکت و همراهی انتشارات دریانورد چاپ شده است و از امروز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه و همزمان با زادروز استاد احمد آرام در بوشهر توزیع می‌شود و علاقه‌مندان می توانند این آثار را از کتابفروشی خانه کتاب واقع در خیابان عاشوری دریافت نمایند.»

احمد آرام متولد ۲۲ فروردین ماه ۱۳۳۰ در بندر بوشهر است. داستان‌نویس، نمایش‌نامه‌نویس، طراح و کارگردان تئاتر که پیش از این آثار متعددی در حوزه‌ی رمان و داستان کوتاه از وی به چاپ رسیده است. "غریبه در بخار نمک" ، "مرده‌ای که حالش خوب است"، "همین حالا داشتم چیزی می‌گفتم"، "به چشم‌های هم خیره شده بودیم"، " کسی ما را به شام دعوت نمی‌کند"، "حلزون‌های پسر"، باغ استخوان‌های نمور" ،" پرورش‌دهنده سگ ماهی"، "بیدار نشدن در ساعت نمی‌دانم چند"، "سگی در خانه یک آنارشیست دسته دوم" تعدادی از آثار این نویسنده جنوبی هستند که در یک دهه گذشته به زیور طبع آراسته شده‌اند.

احمد آرام از دهه چهل پا به عرصه هنر گذاشت و با نمایشنامه‌ی "سقوط" در سال ۱۳۴۸ اولین تجربه نمایش‌نامه‌نویسی خود را رقم زد. او بیش از پنج دهه است که به طور مستمر می‌نویسد و در یک دهه گذشته در حوزه ادبیات داستانی از نویسندگان فعال مکتب جنوب بوده است.

گفتنیی است این سه کتاب اولین نمایش‌نامه‌های منتشر شده او هستند؛ آثاری که اغلب در جشنواره‌ها و رویدادهای ملی به عنوان متون برگزیده معرفی شده‌اند و در کنار آن تعدادی از متونی که هنوز به روی صحنه نرفته‌اند.

منبع: ایسنا

281601