معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

ناقلان کرونایی 4 برابر شدند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از روند صعودی بیماری کرونا در استان زنجان خبر داد و گفت: تعداد بستری های کرونایی و موارد مثبت آن چهار برابر شده است.

تصویر ناقلان کرونایی 4 برابر شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا صائینی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید در استان زنجان به بالای ۹۵ درصد برسد، گفت: در این استان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی پایین آمده است.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از بیماری کرونا رفتار مردم است، اظهار کرد: رفتار مردم ریشه کنی کرونا را رقم خواهد زد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه قبل از عید روزهای خوبی در استان حاکم بود و کرونا بسیار کاهش یافته بود، گفت: موارد بستری قبل از عید سه الی چهار نفر بود و کل بستری‌و مثبت‌ها و مشکوک در کل ۲۵ نفر بود ولی امروز این عدد بیش از چهار برابر شده است.

صائینی بر لزوم تداوم و تقویت محدودیت‌های تردد و فعالیت اصناف پر خطر در استان تاکید کرد و ابراز داشت: از شهروندان درخواست می‌شود دورهمی ها را تا اطلاع ثانوی کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه این استان در خصوص بیماری کرونا وضعیت نگران کننده‌ای دارد، تصریح کرد: مردم بدانند و به این باور برسند که کرونا تمام نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه رسانه‌ها در فرهنگ سازی زدن ماسک بسیار موثر هستند، گفت: رسانه‌ها باید مردم را به این باور برسانند که زدن ماسک خود نوعی زدن واکسن و خود ایمنی است و بر زدن ماسک تاکید و توجه جدی باشند تا هر چه زودتر این بیماری منحوس از بین برود.

صائینی یاد آورشد: از مردم درخواست می‌شود به فکر کادر درمان هم باشند و از دورهمی ها جلوگیری کنند.

281572